Ariana | WS | Blogger | X X

poniedziałek, 31 grudnia 2018

Tylko jeden wieczór - Krystyna Mirek

Tytuł: Tylko jeden wieczór
Autor: Krystyna Mirek
Wydawnictwo: Edipresse Książki
Data wydania: 14.11.2018
Liczba stron: 352
Egzemplarz: recenzencki


Znana aktorka Amelia Błysk zbudowała życie doskonałe. Podziwiają ją tysiące kobiet. Ma wszystko. Urodę, sławę, przepiękne złote włosy, kochającego męża, dom i wspaniałe dzieci. W Internecie cieszy się ogromną popularnością. Zbudowała takie życie od zera. Wyszła z dna, by wspiąć się na sam szczyt. Święta to dla niej piękny i ważny rodzinny czas, opowiada o tym w każdym wywiadzie. W tym roku wyjątkowo będzie mieć na kolacji wigilijnej nieplanowanych gości. Z powodu nagłej śmierci siostry musi przyjąć szwagra i jego córeczkę. To tylko jeden wieczór – powtarza sobie. – Jakże prosta sprawa. Ale to nieprawda. Amelia ma bowiem tylko jedną, ale za to wielką tajemnicę. W zwykłe dni łatwo ją ukrywa, nikt się nie domyśla, ale w święta może się to okazać nie lada wyzwaniem. Czy życie zbudowane na kłamstwie może się udać? Jaką cenę płaci się za doskonały wizerunek? Czy warto jeszcze żyć naprawdę? A może lepiej tylko w sieci? Tam wszystko jest łatwiejsze. Czy Amelia odważy się zaryzykować wszystko w imię czegoś tak ulotnego jak miłość? Poruszająca, ciepła opowieść o świątecznej magii, najważniejszych pytaniach i nadziei. O tym, że nigdy nie jest za późno na nowy początek. "

Nie czytam dużo świątecznych książek, jednak książki Katarzyny Mirek chwytam w ciemno. Autorka ma bardzo ciekawy styl, przez co jej książki starczają mi na jeden wieczór. Kilka książek zostało mi do nadrobienia, jednak przeczytałam również ich nie mało (Obca w świecie singli, Światło w Cichą Noc, Tajemnica zamku, Cena szczęścia, Prawdziwa miłość). Jednak to właśnie jej najnowsza książka stała się jak na razie moją ulubioną. 

Główną bohaterką powieści jest Sylwia Nowak, która pod pseudonimem aktorskim Amelia Diamond robi oszałamiającą karierę. Sylwia kreuje swoje życie na idealne, piękny dom, kochający mąż, wspaniałe dzieci. Pokazuje wszystkim, to co chce, aby ludzie o niej wiedzieli i mówili. 

Przed Świętami Bożego Narodzenia umiera siostra Sylwii, która osieroca swoją córkę Julkę. Aktorka nigdy nie miała dobrych reakcji ze swoją siostrą. Dlatego nie jest zachwycona tym, że musi przyjąć Julię do siebie na Wigilię. Powtarza jednak, że to tylko jeden wieczór i wszystko wróci do normy. Jednak Sylwia boi się, że nieproszony gość może sprawić, że życie, jakie wykreowała, posypie się na zawsze. Nie jestem prawdą to, co widzą ludzie na mediach społecznościowych, a sama Sylwia skrywa mroczne tajemnice. 


Krystyna Mirek naprawdę mnie zaskoczyła. Spodziewałam się przesłodzonej opowieści osadzonej w klimacie świąt. Jednak dostaliśmy pełną fałszu opowieść o tym, jak wiele można pokazać przez media społecznościowe i jak pełne fałszu są te zdjęcia. W normalnym życiu też tak jest, widzimy piękna zdjęcia celebrytów, jednak czy ich życie naprawdę jest takie bajkowe? Autorka ma naprawdę lekki styl pisania, przez jej książki się przepływa. Czyta się je szybko i przyjemnie a do tego skłaniają nas do refleksji nas swoim życiem. Ja jestem oczarowana i pewnie niedługo znowu opowiem wam o jakiejś książce tej autorki. Dajcie znać czy znacie Krystynę Mirek? Jaka książka była dla was jej najlepszą? 

"W ciągu życia istnieje wiele nowych początków. Ile się chce. Człowiek sam ustala ich liczbę. Zawsze można się podnieść i zacząć od nowa. Nawet kilka razy w ciągu jednego dnia. Zawrócić ze złej drogi, zmienić zdanie, zawód, miejsce zamieszkania, przyjaciół, nawyki. Nikt nie może człowiekowi tego zabronić. Tylko on sam."



8 komentarzy:

  1. Nie spotkałam się ani z autorką ani nic z jej twórczości. Pp okładce spodziewałam się raczej słodkiego romansu, ale skoro to nie ten styl z chęcią sięgnę po jej książkę. Pozdrawiam Kinga

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam Sagę rodu Cantendorf :) Twoja recenzja zachęca do przeczytania tej świątecznej książki bardzo jestem jej ciekawa

    OdpowiedzUsuń
  3. Czasem lubię dopieszczać serce i zmysły przyjemnym czytaniem w takiej klimatycznej otoczce. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. W tamtym roku po raz pierwszy sięgnęłam po książki Krystyny Mirek i podobnie jak Ty, sięgam po nie w ciemno :) Tej jeszcze nie przeczytałam, ale mam taki zamiar :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam ;) ja mam jeszcze do nadrobienia jej twórczość ale dawkuje sobie, żeby mi nie brakło ;)

      Usuń