Ariana | WS | Blogger | X X

środa, 12 grudnia 2018

Wieża świtu - Sarah J. Maas

Tytuł: Wieża świtu
Tytuł oryginalny: Tower of Down
Autor: Sarah J. Maas
Cykl: Szklany tron
Tom: 5.5
Wydawnictwo: Uroboros
Data wydania: 18.04.2018
Liczba stron: 848
Egzemplarz: recenzencki


" Chaol Westfall i Nesryn Faliq wyruszają w podróż do starego i pięknego miasta Antica. Były kapitan Gwardii Królewskiej ma nadzieję, że któraś ze słynnych uzdrowicielek z Torre Cesme przywróci mu władzę w nogach. Uleczenie to jednak tylko część planu. Oto na tronie zasiada wszechpotężny kagan, którego Chaol ma za zadanie nakłonić do wzięcia udziału w wojnie. Jednak to, co czeka Chaola i obecną kapitan Gwardii Królewskiej Nesryn, przekroczy ich najśmielsze oczekiwania. Kluczem do powodzenia misji może okazać się niepozorna uzdrowicielka Yrene i informacje, które bohaterowie zdobędą podczas pobytu w pałacu. "

Sarah J. Maas to jednak z najpopularniejszych amerykańskich pisarek. Na swoim koncie ma dwie serie Szklany tron składający się z 5 tomów: Szklany tron, Korona w mrok, Dziedzictwo ognia, Królowa Cieni oraz Imperium Burz. Ta seria ma również dwa dodatki: Zabójczyni oraz Wieża Świtu, o której dzisiaj więcej wam opowiem. Oprócz tej serii ma również drugą opartą na baśni Piękna i Bestia składa się ona z: Dwór cierni i róż, Dwór mgieł i furii, Dwór skrzydeł i zguby oraz dodatku do serii Dwór szronu i blasku gwiazd. Są to dwie serię, które są najlepiej sprzedające się, jeśli chodzi o gatunek fantastyki młodzieżowej.

" Wieża świtu " skupia się na bohaterze Chaol Westfall, jest to postać drugoplanowa, którą mogliśmy spotkać w poprzednich tomach Szklanego tronu. Ja nigdy nie przepadałam za tą postacią, jednak nowelkę czytało mi się naprawdę z przyjemnością. Wydarzenia opisywane w książce są równoległe do tych, które mogliśmy czytać w Imperium Burz.

Chaol Westfall oraz Nesryn Faliq wyruszają w podróż do pięknego miasta Antica. Mają tam kilka rzeczy do zrobienia. Chaol ma nadzieje, że uzdrowicielki pomogą mu i stanie w końcu na nogi. Jednak to nie wszystkie zadania, które mają do wykonania. Miastem rządzi bowiem potężny kagan, które to pragną nakłonić do tego, aby stanął po ich stronie w wojnie. Chaol dostaje swoją własną uzdrowicielkę Yrene Towers, która jest najlepsza w urazach kręgosłupa. Mimo pierwszej niechęci para zbliża się do siebie.

Cała książka skupia się tylko na Chaolu, nie mamy żadnych odniesień do pozostałych głównych bohaterów ze Szklanego tronu. Autorka postanowiła przedstawić nam bohatera w zupełnie innej odsłonie, przez co wiele czytelników naprawdę go polubiło. Autorka wykreowała nam naprawdę nowy piękny świat, który poznajemy razem z naszymi bohaterami. Jak znacie książki Maas, to wiecie, że ona stawia na mocny wątek miłosny. Tutaj tego nie ma, oczywiście rodzi się jakaś miłość, jednak nie jest ona tak nachalna, jak w poprzednich jej książkach. Oczywiście to zakończenie sprawiło, że chce czytać zakończenie tej serii, gdyż już nie mogę doczekać się tej wielkiej wspaniałej wojny. Powiedzcie mi, znacie książki tej autorki ? Lubcie ? Która seria jest waszą ulubioną ?

" - Trafisz tam konno. Słyszałeś kiedyś o koniach?
Chaol zacisnął dłonie na poręczach.
- Żeby jechać konno, człowiek na ogół potrzebuje nóg.
- To całe szczęście, że ci jeszcze obie zostały. "


16 komentarzy:

  1. Gdy byłam dużo młodsza sporo czasu poświęcałam na poszukiwanie podobnych tematycznie książek. Teraz stawiam na zupełnie inny typ książek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Sporo stron do czytania.Lubię.Sięgne po tę pozycję

    OdpowiedzUsuń
  3. nie miałam okazji czytać jeszcze tej autorki, jeszcze 10 lat temu z pewnością bym przeczytała taką książkę

    OdpowiedzUsuń
  4. Przede mną ostatnia część "Dworów", potem zabieram się za tę serię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O autorce słyszałam bardzo dużo, ale samych książek nie czytałam. :)
    Masz jakąś, od której proponujesz zacząć przygodę z jej twórczością?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na poczatek proponuje przeczytać albo pierwszy tom dworów albo tak jak ja nowelki Zabójczyni żeby wkręcić się w świat w Szklanym Tronie ;)

      Usuń
  6. Nie mogę skompletować książek Maas, dlatego nie wiem, która seria jest moją ulubioną :) Zamierzam kiedyś przeczytać tak czy siak :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Coś czuję, że to przygoda czytelnicza, która powinna zainteresować moją córkę, chętnie podsunę jej tytuł pod rozwagę, może wciągnie się w serię. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I już, tytuł został podany dalej, mam nadzieję, że chętnie wkroczy w jej świat i dłużej tam wyobraźnią pozostanie. :)

      Usuń
  8. słyszałam bardzo skrajne opinie dotyczące tej autorki, ale nie miałam okazji jej czytać. Ta seria też jest mi nieznana, ale zapowiada się obiecująco

    OdpowiedzUsuń