Ariana | WS | Blogger | X X

piątek, 21 maja 2021

Odzyskana Korona - Monika Skabara

 

Tytuł: Odzyskana Korona 

Autor: Monika Skabara 

Cykl: Dziedzictwo 

Tom: 2

Wydawnictwo: Kobiece 

Data wydania: 20.01.2021

Liczba stron: 273

Egzemplarz: własny 

Od kiedy Juri Dunajew przejął część obowiązków Saszy, myślał, że najgorsze już za nim. Co jeszcze go czeka? Pomógł przecież w przewrocie – nie w jednej, ale aż dwóch rodzinach mafijnych. Teraz wraz z przyjacielem i prawą ręką Sergiejem osiadł w Londynie, aby stamtąd kierować rozrastającym się imperium. Bycie zwykłym żołnierzem to nic trudnego, ale rządzenie jako szef, to zupełnie inny kaliber odpowiedzialności. Eliza Tatarczuk całe swoje życie uciekała lub ukrywała się pod kolejnymi zmyślonymi nazwiskami. Kiedy wreszcie może złapać trochę oddechu, postanawia zamieszkać w Londynie. Wie, że będzie tu bezpieczna. Przecież nie tylko ochrania ją Maksim, przy którym dorastała, ale sama potrafi dużo więcej, niż przyznałaby się nawet swojej babci. Musi tylko znaleźć pracę i przyjaciół, aby stworzyć pozory normalnego życia. Kiedy przypadkowo nogi prowadzą ją do klubu Pandemonium, odważnie stawia wszystko na jedną kartę i daje się wciągnąć w zaskakujący, dziwny świat. Czy to ryzyko się opłaci?

"Odzyskana korona" to drugi tom serii Dziedzictwo. Tym razem książka nie opowiada o Saszy a o jej żołnierzu i prawej ręce Juriju Dunajewie. Tutaj było takie zdziwienie z mojej strony, zaczęłam czytać i nie mogłam się połapać, o co chodzi. Byłam naprawdę przekonana, że to będą dalsze losy bohaterów z tomu pierwszego. Jednak już po chwili zaczęłam wczuwać się w historię i pokochałam ją całym sercem tak jak i poprzedni tom. 

Jurij przejmuje obowiązki po Saszy i teraz to on zarządza jej imperium w Londynie. Prowadzi sieć klubów nocnych. W jednym z nich zatrudnia się Eliza. Piękna kobieta, z pozoru szara myszka, jednak kobieta wiele musi ukrywać przed światem. Eliza żyje cały czas na walizkach, całe życie ucieka, ponieważ wisi nad nią śmierć. Jej babcia to królowa białoruskiej mafii. Jednak nawet ona nie jest w stanie jej ochronić. 

Uwielbiam tę serię, chociaż na początku ciężko było mi się wkręcić w fabułę tak już po chwili pokochałam Elize całym sercem. Niedawno była premiera ostatniego tomu, który również mam w planach przeczytać. Książka pełna tajemnic, namiętności i mafii. Czego można chcieć więcej. Jeśli szukacie naprawdę ciekawej serii, która was pochłonie od pierwszej chwili to jak najbardziej polecam wam zapoznać się z serią "Dziedzictwo" cudownej Moniki Skabary. 

(...) zostało mi tylko jedno wyjście: postawić wszystko na jedną kartę. I tą kartą miał być właśnie on.



24 komentarze:

  1. Bardzo dobrze, że ogólnie seria jest warta uwagi. Polecę ją siostrze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nazwisko autorki już wcześniej wpadło mi w oko, podobnie jak jej seria.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię książki Moniki Skabary. Bardzo polecam trzecią część. Jest świetna, ale bardzo drastyczna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Z przyjemnością zagłębię się w lekturę tej serii, bo lubię takie cykle.

    OdpowiedzUsuń
  5. W sumie też bym spodziewała się kontynuacji historii bohaterów pierwszego tomu w tomie drugim. Ale dzięki takiemu zabiegowi można zacząć od dowolnego tomiku serii.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapowiada się interesująco, więc postaram się mieć tytuły w pamięci.

    OdpowiedzUsuń
  7. Raczej na ten moment, nie znajdę czasu na nową serię.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przyjemnie, kiedy drugi tom równie mocno wciąga co pierwszy, nawet jeśli liczyliśmy na udział innych bohaterów. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam pierwszego tomu, więc raczej nie sięgnę po tę serię.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie słyszałam wcześniej o tej autorce i serii.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobrze jest się zagłębić w taki wciągający cykl tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię cykle, zwłaszcza kiedy chce się przedłużyć klimat, z uśmiechem wyczekuję na kolejne tomy. :)

      Usuń
  12. Ja jakoś nie znam tej pozycji. Ostatnio3 niestety nie mam czasu za bardzo na czytanie. Musi się to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  13. lubię się tak powoli wkręcać w serię, potem się okazuje, że to na co narzekałam wcale nie było złe ;-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Z chęcią przeczytam wszystkie trzy książki i czekam na recenzję trzeciej. Bo bardzo mi twoja recenzja przypadła do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  15. Odkąd poznałam "Rosyjską księżniczkę", to jestem zakochana w twórczości Moniki. Dziewczyna ma niesamowitą wyobraźnię i moim zdaniem jej książki, to dzieła sztuki.

    OdpowiedzUsuń
  16. Słyszałam dużo dobrego na temat tej książki, sama jednak nie miałam okazji jej jeszcze czytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo lubie czytać książki tej autorki, ta mam już za sobą i niebawem zaczytnam lekturę kolejnej części.

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie przepadam za historyjkami mafijnymi, są zupełnie nie w moim guście. Odpuszczam tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie miałam jeszcze przyjemności poznać twórczości Autorki, więc wszystko przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie słyszałam o tej serii, ale nic straconego. 2 tomy nie będzie trudno nadrobić!

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie znam twórczości tej autorki, ale książka sama w sobie wydaje się być ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie czytałam pierwszego tomu i nie mam tej serii w planach.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń