Ariana | WS | Blogger | X X

czwartek, 29 grudnia 2016

Potomkowie - Tosca Lee

Tytuł : Potomkowie 
Tytuł oryginalny : The Progeny 
Autor : Tosca Lee 
Cykl : Piętno krwawej hrabiny 
Tom : 1 
Wydawnictwo : IUVI
Data wydania : 26 października 2016
Liczba stron : 392
Egzemplarz : recenzencki 

" Po przebudzeniu nie pamiętasz nic. Nie wiesz, jak się nazywasz i skąd pochodzisz. Nie rozpoznajesz twarzy ludzi, których kiedyś znałaś. Masz tylko ostrzeżenie, które napisałaś do siebie samej, zanim wymazałaś z pamięci całą przeszłość: Emily, to ja. Ty.
Nie pytaj o dwa minione lata… Nie szukaj ich w pamięci i nie staraj się grzebać w przeszłości. Od tego zależy twoje życie. Życie innych ludzi również.
Tak przy okazji, nie masz na imię Emily…

Masz 21 lat i zaczynasz wszystko od początku w obcym miejscu, z nowym imieniem i nowym życiem. Aż nadchodzi dzień, w którym nieznajomy mówi ci, że jesteś potomkinią Krwawej Hrabiny Elżbiety Batory, największej morderczymi wszech czasów. I jesteś ścigana. Nie wierzysz mu, dopóki zabójca naprawdę się nie pojawia. Uciekasz. Wszystkie odpowiedzi leżą w przeszłości, którą postanowiłaś pogrzebać. Tylko jedno wiesz na pewno: twoi bliscy zginą, jeśli nie odzyskasz utraconych wspomnień. Jednak by ocalić innych, musisz najpierw sama nie dać się zabić… "

Ostatnio nie miałam ochoty na czytanie, dlatego bardzo sceptycznie podeszłam do książki „ Potomkowie „. Teraz wiem jak bardzo się pomyliłam. Książka wciągnęła mnie od pierwszych stron i na moment zapomniałam, że jest to dopiero pierwszy tom serii.

Jeśli znasz trzy języki, jesteś trójjęzyczny. Jeśli dwa - jesteś dwujęzyczny. A jeśli jeden...jesteś Amerykaninem

Książka opowiada historię 21-letniej Emily, która traci pamięć. Wydawać się może, że jest to jedna z kolejnych mdławych historii dla młodzieży, ale uważajcie, bo lekko możecie się zdziwić. Historia szybko nabiera tępa i czyta się ją bardzo przyjemnie. Możemy dowiedzieć się wiele rzeczy i wiele intryg jeszcze zostanie nam do rozwiązania. Bardzo polubiłam postać Emily. Spodobało mi się również, że autorka wplotła kilka gatunków literackich w jedną książkę przez co nie jest ona ani trochę nudna.

Co dzień kocham cię mocniej. Kiedy będziesz dziś zasypiać, pomyśl, że jutro będziesz jeszcze bardziej kochana.

Emily to naprawdę ciekawa postać, pełna tajemnic i przeczeń. Jej decyzje nie do końca były dobre, ale udało się przekonać czytelnika ich słuszności. Akcja książki rozgrywa się głównie w Europie: Chorwacja, Węgry, Ukraina to bliskie naszemu sercu rejony. Największym zaskoczeniem tej książki była obecność w niej Polaka. Watek historyczny również jak najbardziej udany. Książka dzięki temu wydaje się jeszcze ciekawsza.

Mam przy okazji znaleźć miecz króla Artura? Może dorzucę świętego Graala?



„ Potomkowie „ to naprawdę interesująca książka i idealne zaczęcie serii. Myślę, że mogę zaliczyć ją do stosiku książek najlepszych przeczytanych jeszcze w 2016 roku. Mam nadzieje, że wydawnictwo szybko zdecyduje się na wydanie kolejnych tomów serii. Polecam z całego serca fanom fantastyki.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz