Ariana | WS | Blogger | X X

wtorek, 6 grudnia 2016

Ślónsko kuchnia dla Hanysów i Goroli - Joanna Furgalińska

Tytuł :  Ślónsko kuchnia dla Hanysów i Goroli
Autor : Joanna Furgalińska
Wydawnictwo :  Naukowe PWN
Data wydania : 2015 
Liczba stron : 136
Egzemplarz : recenzencki 

" Kuchnia śląska?
To nie tylko żur, krupniok, czy rolada z ziemniaczanymi kluskami i modrą 
kapustą. 
Śląskie niebo było kiedyś potrawą równie popularną, jak rolada. Kto dziś 
wie, co to za danie?
Śląska tradycja kulinarna jest znacznie bogatsza, niż się powszechnie 
sądzi, także na Śląsku. Jest spleciona z wielu zaskakujących wątków. W 
zapomnianym dziś jadłospisie były potrawy o korzeniach słowiańskich, czeskich, austriackich, niemieckich, a nawet włoskich, hiszpańskich czy 
tureckichWejrzijcie, złónaczcie i zjydzcie którąś z tradycyjnych śląskich potraw. 
Może polubicie hekele lub śląskie niebo, albo zasmakuje Wam armeriter 
czy cytrynowo szpajza? A może spróbujecie podać modrego karpia na 
Wigilię? Informacje, których potrzebujecie do ugotowanie tych potrwa są 
w tej książce. Spróbujcie! Smacznego! "

Nigdy nie lubiłam gotować , siedzieć godzinami w kuchni i przygotowywać jedzenie które swoją drogą i tak nigdy mi nie wychodziło. Gdy natrafiłam na książki kucharskie od wydawnictwa PWN polubiłam eksperymentować z potrawami , przyprawami i patrzeć jak moje dzieło smakuje innym osobą. 

Dlatego gdy w moje ręce trafiła książka o Ślónskiej kuchni naprawdę się zachwyciłam i jednocześnie oniemiałam gdyż jest ona w pełni napisana śląskim językiem z którego mało co możemy zrozumieć. Jednak udało mi się a to za sprawą słownika słów który znajdziemy na samym końcu opowieści. 

Jeśli lubicie gotować i eksperymentować w kuchni to jest to idealna książka dla was. Serdecznie polecam i już sprezentowałam taką samą mojej teściowej. Myślę również że jest to idealny prezent na mikołajki , święta. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz