Ariana | WS | Blogger | X X

poniedziałek, 9 października 2017

Woda, która niesie ciszę - Brittainy C. Cherry

Tytuł : Woda, która niesie ciszę 
Tytuł oryginalny : The Silent Waters
Autor : Brittainy C. Cherry 
Cykl : Elements. Żywioły 
Tom : 3
Wydawnictwo : Filia 
Data wydania : 21.06.2017
Liczba stron : 400
Egzemplarz : recenzencki Kobiece 

" Ulotne chwile.Nasze życie jest tylko ich sumą. Niektóre są bolesne, pełne cierpienia. Inne piękne, pełne nadziei i przyszłych obietnic.
Miałam w życiu wiele ważnych, zmieniających, stawiających przede mną wyzwania chwil. Momentów, które przerażały i pochłaniały. Jednak największe z nich – najbardziej wzruszające i chwytające za serce – dotyczyły jego.
Miałam dziesięć lat, gdy straciłam głos. Skradziono dużą część mnie, a jedyną osobą, która naprawdę mnie słyszała, był Brooks Griffin. Stanowił światło moich mrocznych dni, był obietnicą jutra, dopóki jego samego nie spotkała tragedia. Dramat, który zatopił go w morzu wspomnień.
Oto historia chłopaka i dziewczyny, którzy kochali siebie nawzajem, ale nie kochali samych siebie. Opowieść o życiu i śmierci. O miłości i niedotrzymanych obietnicach. "


„Woda, która niesie ciszę „to kolejny już tom naprawdę dobrej serii Żywioły. Każdy tom opowiada historię innych bohaterów, którzy w żaden sposób nie są ze sobą powiązani. Jednak to, co łączy wszystkie jej książki to przeładowanie emocjami, które miażdżą nas i chcemy coraz to więcej. Książka opowiada najpierw o dzieciach, później nastolatkach, aby przejść do dorosłych osób. Mamy w niej pełno tajemnic, które stopniowo rozwiązujemy razem z bohaterami książki. 

Maggie May to dziecko, które rozsiewa pełno dobrej energii, nie sposób jej nie polubić. Gdy wraz z ojcem wprowadzają się do nowego domu i mają zamieszkać z kobietą i jej dziećmi, dziewczynka od razu łapie dobry kontakt ze wszystkimi. W wieku dziesięciu lat planuje swój własny udawany ślub z najlepszym przyjacielem brata Brooksem. Mają się spotkać na próbie generalnej w lesie. Jednak chłopak się spóźnia, gdy dziewczynka traci, nadzieje wyrusza na poszukiwania domu, jednak gubi się w lesie, gdzie jest światkiem zabójstwa. Diabeł natomiast odbiera jej wszystko i z pogodnej dziewczyny Maggie staje się niemową z zaburzeniami emocjonalnymi.


Wcześniej nie wiedziałem, że w milczeniu można tak wyraźnie usłyszeć czyjś głos.

„Woda, która niesie ciszę to książka, która rozwala, a później składa nasze serce w całość. Autorka serwuje nam znowu pełną emocji książkę, która jest naprawdę dobra i czyta się ją w zaskakująco szybkim tempie. Pozostaje ona również w naszej pamięci na bardzo długo, przez co ciężko znowu odnaleźć się w czytaniu. Mało kiedy dopada mnie kac książkowy, ale po tej książce nie mogłam, zabrać się do czytania. Autorka naprawdę fantastycznie wykreowała bohaterów Maggie to dziewczyna, która przeżyła w życiu coś strasznego. Nie umiem postawić się na miejscu bohaterki, ale nie wiem, czy ja byłabym w stanie sobie poradzić z takim przeżyciem. Brooks natomiast to młody wytrwały chłopak, który stara się pomóc dziewczynie przejść przez życie i cały czas wierzy, że w końcu wyjdzie ze swojej skorupy i da się porwać. Jeśli szukacie naprawdę dobrej książki skierowanej dla młodzieży, ale z mocnym przesłaniem to jak najbardziej polecam wam wszystkie książki tej autorki. A ja już niecierpliwie czekam na kolejny tom, aby w końcu uleczyć swoje serce. 


Świat się kręci, ponieważ bije twoje serce.."!


1 komentarz:

  1. Uważam, że to jak dotąd najlepszy tom serii. Chociaż nie podobało mi się, że bohaterka milczała tyle lat, a zaczęła mówić od tak, bez zastanowienia. Jednak przymknęłam na to trochę oko, bo całość wypadła fantastycznie. Mam nadzieję, że ostatni, czwarty tom, będzie tak samo dobry - nie obraziłabym się też jakby był jeszcze lepszy :D
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń