Ariana | WS | Blogger | X X

środa, 29 sierpnia 2018

Laleczki - Anna Snoekstra

Tytuł : Laleczki 
Autor : Anna Snoekstra 
Wydawnictwo : HarperCollins Polska 
Data wydania : 11.04.2018
Liczba stron : 336
Egzemplarz : recenzencki 

" Gdy spłonął budynek sądu i zginął lubiany powszechnie nastolatek, całe miasteczko pogrążyło się w żałobie. Panika wybucha, kiedy kilka rodzin znajduje na progu porcelanowe lalki łudząco podobne do swoich dzieci. Część mieszkańców uważa, że w ten sposób pedofil oznacza przyszłe ofiary, mnożą się spekulacje i wzajemne oskarżenia. Już nikt nikomu nie ufa, każdy ochoczo zdradza cudze sekrety, nawet te najbrudniejsze. Miejscowa policja jest bezradna, jednak ta sprawa to woda na młyn pewnej ambitnej dziewczyny, która marzy o karierze dziennikarskiej. Rose zaczyna prowadzić śledztwo na własną rękę. Zadaje zbyt wiele pytań i niektórzy uważają, że zasłużyła na karę. "

Anna Snoekstra naprawdę kupiła mnie swoją poprzednią książką. „Córeczka „była moim odkryciem i jak najbardziej mi się podobała. Dlatego naprawdę się ucieszyłam, gdy wydawnictwo HarperCollins postanowiło wydać kolejną powieść tej autorki. Jednak czy i tym razem była to dobra książka ? 

Książka zaczyna się od pożaru sądu, w którym zginął bardzo lubiany nastolatek. Miasteczko pogrąża się w żałobie, jednak cała akcja zaczyna się dopiero wtedy, gdy rodzice na progu swoich domów znajdują laleczki łudząco podobne do swoich dzieci. W tej sytuacji swoją szansę widzi Rose, dwudziestoletnia kelnerka, która marzy, aby uwolnić się z tego miasteczka. Postanawia napisać artykuł odnośnie do laleczek. Ludzie nie zgadzają się z jej opinią i postanawiają, że za takie pogłosy musi otrzymać karę. 

Książka nie była zła, jednak nie uważam, żeby był to trzymający w napięciu thriller. Oceniam tę powieść raczej jako obyczajówkę z wątkiem sensacyjno-kryminalnym. I przy takim podejściu jestem skłonna powiedzieć, że książka była dobra i na pewno nie jednej osobie się spodoba. Jako Thriller oceniłabym ją słabiej, bo dla mnie ten gatunek naprawdę musi trzymać w napięciu od początku do końca. Na pewno sięgnę po kolejne książki tej autorki, jeśli postanowi je wydać.


7 komentarzy:

  1. Ja lubię mocne i krwawe thrillery, więc to by pewnie było dla mnie za słabe...

    Bookeater Reality

    OdpowiedzUsuń
  2. A mi takiej obyczajówki potrzeba:) Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przepadam za takimi książkami, ale tym, którzy tego typu literaturę lubią powinni być zadowoleni.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaciekawiło mnie jaką karę chcieli jej wymierzyć ludzie więc chętnie ją przeczytam

    OdpowiedzUsuń