Ariana | WS | Blogger | X X

poniedziałek, 10 października 2016

Uczeń architekta - Elfi Shafak

Tytuł : Uczeń Architekta 
Tytuł oryginalny : The Architect's Apprentice
Autor : Elfi Shafak
Wydawnictwo : Znak
Data wydania : 11 maja 2016
Liczba stron : 448
Egzemplarz : recenzencki
Książka do kupienia na TaniaKsiazka.pl w zakładce Bestsellery 

" Intryga, pasja i klątwa w sercu XVI-wiecznego Stambułu.
Dwór Sulejmana szczelnie oplatają intrygi, a w jego sercu trwa bezlitosna walka o władzę. Do sułtańskiej menażerii trafia młody opiekun białego słonia, Dżahan. Wkrótce zostanie uczniem mistrza Sinana, najsłynniejszego architekta imperium osmańskiego. Jego sercem zawładnie córka sułtana – księżniczka Mihrimah, a wyobraźnią – potężne budowle. Chłopiec stopniowo odkrywa, kim jest, a z drobnego złodziejaszka staje się wielkim budowniczym. Meczety, mosty, karawanseraje, pałace, akwedukty – historia Dżahana nieodwracalnie splata się z historią Stambułu, miasta mozaiki, które olśniewa, fascynuje i pochłania. 

Elif Shafak stworzyła powieść wielowarstwową, intrygującą i misternie skonstruowaną. Uczeń architekta zachwyca rozmachem, maestrią pióra i wiernym portretem epoki, uwodząc czytelnika i wciągając w świat niczym z Opowieści z tysiąca i jednej nocy. "

Książka była naprawdę fantastyczna. Można powiedzieć , ze znajdziemy w niej wszystko : intrygi , bratobójstwa , wróżbitów , religijne konflikty , egzekucje jak i samo życie w pięknym Osmańskim Imperium. Jednak książka nie do końca dobrze mi się czytała. Pierwsza połowa książki nudziła mnie i niestety nie zachęcała do czytania , dopiero od drugiej połowy akcja zaczęła się rozwijać i przyspieszać a sama książka nadrobiła w moich oczach. 

Sam pomysł na książkę bardzo mi się podobał. Fajnie było poznać młodego mężczyznę który trafia na dwór sułtana , śledzić jego losy i jego miłości. Cieszyłam się razem z nim , uczyłam razem z nim i płakałam razem z nim. Jednak w książce musimy poświęcić się tytułowemu architektowi a mianowicie Sinan'owi. To jego historię zgłębiamy i mimo , że książka w punkcie przewodnim opowiada o jego uczniu , to według mnie więcej jesteśmy wstanie dowiedzieć się o samym architekcie. 

" Uczeń Architekta " to fantastyczna książka , która porusza wiele wątków , która naprawdę zagłębia nas w krajobrazy pięknego Imperium Osmańskiego. Jednak tak jak napisałam wyżej sam autor ma specyficzny styl pisania co nie do końca zalicza się do moich ulubionych. Ja lubię jak książka od pierwszych stron , rozdziałów już nam coś mówi , już nas wciąga. Tutaj niestety musimy uzbroić się w cierpliwość. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz