Ariana | WS | Blogger | X X

czwartek, 25 maja 2017

Gus - Kim Holden

Tytuł : Gus
Tytuł oryginalny : Gus 
Autor : Kim Holden 
Cykl : Promyczek 
Tom : 2
Wydawnictwo : Filia
Data wydania ; 7.09.2017
Liczba stron : 500
Egzemplarz : własny 

" Oto historia Gusa.
Opowiada o zagubieniu.
O odnalezieniu.
I o stopniowym procesie uzdrawiania.

Szczerze mówiąc, nie wiem już jak żyć.
Promyczek nie była tylko moją najlepszą przyjaciółką,
była moją drugą połówką. 
Drugą połową mojego umysłu,
mojego sumienia, mojego poczucia humoru,
mojej kreatywności… 
Była drugą połową mojego serca.
W jaki sposób człowiek może wrócić
do swoich zajęć, jeśli na zawsze stracił połowę siebie? "


Jak wiecie, długo zwlekałam z przeczytaniem Promyczka. Dlatego również postanowiłam dać sobie czas, aby Gusa przeczytać, gdy naprawdę najdzie mnie na niego ochota. I chociaż minęło już kilka miesięcy to, cieszę się, bo książka na chłodno okazała się naprawdę dobra. 


Masz tylko jedną szansę w tym cyrku zwanym życiem. Nie siedź na widowni, przyglądając się przedstawieniu. Wskakuj na scenę i bądź wielki. Właśnie tam znajdziesz ogień.

Gus to wokalista w kapeli muzycznej. Niestety chłopak po śmierci swojej najważniejszej przyjaciółki Kate nie umie się pozbierać. Myśli oraz smutki topi w alkoholu i seksie bez zobowiązań. Gdy pewnego dnia na jego drodze staje Scout. Młoda kobieta, która w swoim życiu przeżyła wiele. Nie umie otworzyć się na ludzi, ale jednak udaje jej się dojść do serca Gus'a.

Każdy dzień to okazja, by tworzyć legendę. Kluczem jest włożony w to wysiłek.

Oczywiście w książce nie zabrakło wzmianek o Promyczku, Franco oraz innych bohaterach, których poznajemy w pierwszym tomie. Dowiadujemy się, jak żyje Keller z córką, jak dają sobie radę przyjaciele Kate po jej stracie. Cieszę się, że mogłam poznać historię Gusa, gdyż naprawdę o wiele bardziej rozumiem zachowanie chłopaka i poczucie, że tylko alkohol i kobiety są w stanie mu pomóc, aby zapomnieć. 

-Byłeś kiedyś zakochany ? 
Nawet nie mruga.
-Raz.
-Jak długo ?
Wpatruje się w niebo, odpowiada: 
-Dwadzieścia jeden lat... i trzy dni.

Na pewno książka jest bardzo dobrze napisana. Trafia do czytelnika i porusza jego serce. W pewnych momentach po prostu płakałam, gdyż nie wiedziałam, że takie smutne rzeczy mają miejsce. Mam również nadzieje, że historia Franco będzie równie dobra co dwie poprzednie części.

Posłuchaj, chłopcze. Powiem i coś o życiu, chłopcze. W ciągu tej podróży spotykamy wiele osób. Niektórzy to padalce, ale niektórzy są wyjątkowi. Jeśli znajdziesz taką wyjątkową osobę, nie bierz niczego za pewnik, ponieważ nigdy nie wiadomo, kiedy czas z tą osobą dobiegnie końca. Spędziłam ponad pięćdziesiąt lat z moim Fritzem. Pięćdziesiąt wspaniałych lat. Kiedy zmarł, przez kilka miesięcy byłam zagubiona. Zatraciłam gdzieś swój ogień. Jednak kiedy zdałam sobie sprawę, jak krótkie jest życie, musiałam dokonać wyboru. Mogłam trwać w nieszczęściu lub ponownie cieszyć się istnieniem. - Ściska moją dłoń jeszcze mocniej. - Jeśli chcesz, szalona staruszka da ci radę: nikt prócz ciebie nie rozpali twojego ognia, chłopcze.- Przygląda mi się uważnie szarymi, zamglonymi oczami.- Spraw, by twoje życie było coś warte.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz