Ariana | WS | Blogger | X X

niedziela, 21 maja 2017

Zew księżyca - Patricia Briggs

Tytuł : Zew księżyca 
Tytuł oryginalny : Moon Called
Autor : Patricia Briggs 
Cykl : Mercedes Thompson 
Tom : 1
Wydawnictwo : Fabryka Słów 
Data wydania : 10.03.2017
Liczba stron : 424
Egzemplarz : recenzencki 

"Ta opowieść „pracuje” jak dobrze wyregulowany silnik
Seksowny sąsiad Mercedes Thompson jest… wilkołakiem. Mercedes, w swoim warsztacie, próbuje naprawić furgonetkę, która przypadkiem należy do… wampira. Z drugiej strony, sama Mercy też nie jest całkiem zwyczajna, a jej związek ze światem istot ożywających nocą nieuchronnie pakuje ją w kłopoty.
Mroczne urban fantasy. Bohaterowie – zachwycająco nieludzcy.
Wilkołaki mogą być niebezpieczne, gdy wejdziesz im w drogę. Wystarczy jednak zachować ostrożność, a - raczej - nie zrobią ci krzywdy. Bez trudu ukrywają swoją naturę przed ludźmi. Tylko że ja nie jestem człowiekiem. Potrafię je rozpoznać, a one rozpoznają mnie… "

Serię o Mercedes Thompson chciałam przeczytać już bardzo dawno temu. Niestety książki były prawie nieosiągalne, a gdy ktoś już chciał je sprzedać to za naprawdę duże pieniądze. Dlatego cieszę się, że wydawnictwo Fabryka Słów, postanowiło wznowić tę serię i zrobić nowe okładki, które wyglądają o wiele lepiej niż ich poprzednie odsłony. 

W progu stała dziewczyna z burzą wściekle pomarańczowych włosów i taką ilością makijażu na twarzy, która wystarczyłaby do zaopatrzenia na miesiąc oddziału zawodowych cheerleaderek.

Mercedes Thompson to świetny mechanik, który uwielbia swoją pracę. Jest również piękna i lojalna kobieta, która za przyjaciółmi skoczy w ogień. Gdyby tego było, mało jest to również kojot, który potrafi rozszarpać niejednego wroga. Gdy Adam, przywódca stada wilkołaków, trafia w kłopoty. Mercedes nie wacha się ani chwili. Ratuje, z opresji Wilkołaka, po czym stara się odnaleźć jego niemagiczną córkę. Zwołuje swoich przyjaciół i robi wszystko, aby Alfa oraz jego stado było bezpieczne. W książce mamy również gobliny, czarownice, wampiry. Jedni są przyjaciółmi a inni wrogami. Czy Mercedes odróżni wroga od przyjaciela ? Uratuje przyjaciół ?

Mac gwałtownie odsunął ode mnie głowę, ale kurczowo zacisnął ramiona wokół moich bioder. Zawarczał. Poczułam na nodze wibracje jego piersi.
- Moja - syknął.
Adam zwęził oczy. - Nie sądzę. Ona należy do mnie.
Może i schlebiałaby mi ta sytuacja, gdyby nie fakt, że pierwszy z nich miał na myśli posiłek, natomiast drugi... Wolałam nawet nie zgadywać.

" Zew Księżyca " to typowa książka z gatunku Urban Fantasty. Warto przeczytać, bo seria o mechanik Mercedes Thompson. Była serią, którą naśladowało wiele późniejszych pisarzy. Trzeba również pamiętać, że seria ta swoją oficjalną premierę miała w roku 2010, przez co niektórym może ona się wydać protekcjonalna i słaba. Jednak Patricia Briggs zapoczątkowała erę Wampirów, Wilkołaków oraz wiele innych istot magicznych.

-Baran - powiedziałam z ociąganiem. Schowałam wisiorek pod koszulkę. - Jedno z określeń Chrystusa to Baranek Boży.
Ramiona Samuela zadrżały.
-Tak, już to widzę, Mercy pacyfikuje hordę wampirów, świecąc im po oczach srebrną owcą.

" Zew Księżyca " to książka, która jest początkiem wielotomowej serii. Cieszę się, że mam możliwość przeczytania tej serii, gdyż słyszałam o niej naprawdę wiele dobrego. To jakich bohaterów stworzyła, autorka jest naprawdę niesamowite. Pokochałam Mercy, Adama, jego córkę, Samuela. Cieszę się, że spotkam się z nimi już w drugim tomie i poznam ich dalsze plany. Oczywiście kto jeszcze nie zna tej serii ani autorki to powinien jak najszybciej nadrobić zaległości.



(...) to pierwsza rzecz, która wychodzi z ust człowieka, jest prawdą. Gdy masz okazję przemyśleć swoje słowa, zmieniasz je na takie, które łatwiej zaakceptować. Mówisz coś, co według twojej oceny bardziej się spodoba, coś, dzięki czemu osiągniesz zamierzony efekt.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz