Ariana | WS | Blogger | X X

czwartek, 9 lutego 2017

Zabójczyni - Sarah J. Mass

Tytuł : Zabójczyni 
Tytuł oryginalny : The Assassins' Blade
Autor : Sarah J. Mass
Wydawnictwo : Uroboros
Data wydania : 26,10,2016
Liczba stron : 421
Egzemplarz : własny 


" Poznaj piękną, bezwzględną i naznaczoną wielkością zabójczynię i zobacz, jak rodzi się legenda.Celaena Sardothien to najgroźniejsza zabójczyni Adarlanu. Jako członkini Gildii Zabójców przysięgła wierność swemu panu, Arobynnowi Hamelowi, ale Celaena nie słucha nikogo i ufa jedynie swojemu przyjacielowi i także płatnemu zabójcy, Samowi. W tych trzymających w napięciu opowieściach, będących wstępem do bestsellerowej serii Szklany tron, Celaena wyrusza na pięć niebezpiecznych misji. Na odległych wyspach i wrogich pustyniach zabójczyni staje po stronie uciśnionych, których mści z całą bezwzględnością. Działa jednak wbrew rozkazom Arobynna i może ponieść niewyobrażalną karę za taką zdradę.

Tom zawiera wydaną po raz pierwszy po polsku opowieść „Zabójczyni i uzdrowicielka”.



Jak wiecie szklanego tronu jeszcze nie czytałam. Ale postanowiłam swoją przygodę z Cealaen zacząć od nowelek. I cieszę się, że tak zrobiłam, gdyż dowiedziałam się jak wyglądało życie naszej bohaterki przed całą akcją ze Szklanego Tronu. " Zabójczyni " składa się z czterech nowelek, które opowiadają nam historię z życia Cealaen.


Zabójczyni i władca piratów 

Ta nowelka naprawdę była fajnym wprowadzeniem w świat Adarlanu. Poznajemy Zabójczynie jej temperament i stopniowo możemy wprowadzić się w świat zabójczyni. Poznajemy jej " przyjaciół " i jej szefa Arobynna. Celaena wraz z Samem wyrusza do władcy piratów, aby odebrać dług w postaci niewolników. Jednak dziewczyna buntuje się i wpada w kłopoty. Nowelka przedstawia bardzo ciekawą historię, którą czyta się z czyta przyjemnością.

Zabójczyni i czerwona pustynia 

Nowelka, chociaż nie tak dynamiczna spodobała mi się najbardziej. I chociaż było dużo zwykłej paplaniny cieszę się , że mogłam poznać oblicze czerwonej pustyni. Celaena dostaje karę od swojego mistrza, musi wyruszyć w wyprawę i odbyć szkolenie u Wielkiego Milczącego Mistrza. Bez listu od niego nie ma po co wracać do domu. Kobieta jednak wcale nie chce opuszczać swoim Milczących Braci.


Zabójczyni i podziemny świat 

Nowelka opowiada nam o powrocie naszej bohaterki do Gildii Zabójców. Mistrz wita ją a nawet przeprasza za swoje wcześniejsze zachowanie. Zleca jej również misję, którą dziewczyna przyjmuje. Jednak zostaje oszukana przez swojego mistrza. Co skłania ją do spłacenia swoich długów i opuszczenia Twierdzy. Mimo że ta nowelka nie jest nudna czytało mi się ją najdłużej. Naprawdę fajnie przybliża nam sytuacje głównej bohaterki i jej relacje z innymi ludźmi.


Zabójczyni i Imperium Adarlanu 

Dawno nie miałam takiej wściekłości w oczach. Gdy czytałam i dowiedziałam się , że ludzie są takimi potworami to aż nie umiałam uwierzyć. Zdrada , śmierć , wyrok niewolnictwa. To wszystko zawarte jest w tej jednej nowelce. Wiemy natomiast od czego zacznie się szklany tron także już nie mogę się doczekać.


Krótkie podsumowanie , na pewno polecam czytać to przed szklanym tronem. Gdyż teraz czytając „ Szklany tron „ muszę wam powiedzieć , że rozumiem postępowanie bohaterki , a podejrzewam , że bez znajomości nowelek nie zrozumiałabym, dlaczego tak postępuje. Jest to fajne wprowadzenie i myślę , że każdy fan Maas powinien przeczytać.



2 komentarze:

  1. Czytałam tylko nowelki i "Szklany tron" i to nowelki podobały mi się bardziej. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta książka jeszcze przede mną. Na razie zaczęłam od głównej serii, jednak tą również kiedyś przeczytam

    OdpowiedzUsuń