Ariana | WS | Blogger | X X

czwartek, 3 stycznia 2019

Druga szansa - Katarzyna Berenika Miszczuk

Tytuł: Druga Szansa 
Autor: Katarzyna Berenika Miszczuk 
Wydawnictwo: Urboros 
Data wydania: 22.08.2018
Liczba stron: 330
Egzemplarz : recenzencki 

Julia budzi się w tajemniczym szpitalu. Nie poznaje własnego odbicia w lustrze, nie pamięta, jak się tu znalazła. Z czasem dowiaduje się, że cała jej rodzina zginęła w pożarze. Jedynie Julii udało się przeżyć, choć na skutek odniesionych obrażeń straciła pamięć. Nazwa ośrodka, Druga Szansa, powinna napawać pacjentów otuchą… Co jednak myśleć o kobiecie, która ciągle wróży Julii śmierć, pojawiającej się nagle nieznajomej dziewczynie i szeptach rozbrzmiewających dokoła? Najwyraźniej dzieje się tu coś dziwnego. Julia staje się coraz bardziej zagubiona i przerażona. Co zrobi w sytuacji, w której nie może zaufać nawet sobie? "


Katarzyna Berenika Miszczuk to autorka, którą wiele osób poleca na booktubie oraz bookstagramie. Przeczytałam tak wiele pozytywnych recenzji, że nie mogłam przejść obojętnie obok tej pisarki. Gdy wydawnictwo Uroboros postanowiło wznowić książkę „ Druga szansa „ nie wahałam się ani chwili tylko postanowiłam ją przeczytać.

Autorka w swoim dorobku pisarskim ma aż 16 książek. W tym kilka znanych serii: Kwiat paproci (Szeptucha, Noc kupały, Żerca, Przesilenie oraz dwa Sekretniki), Wiktoria Biankowska (Ja, diablica, Ja, anielica oraz Ja, potępiona) W lekarskim fartuchu ( Obsesja, Paranoja ), Wilk ( Wilk oraz Wilczyca ) pisarka ma również kilka książek, które są pojedynczymi powieściami ( Pustułka, Druga szansa oraz książka, która wyjdzie w nowym roku, czyli Pierwsza Miłość – zbiór opowiadań napisany przez kilku polskich autorów ) A wy znacie jakąś książkę napisaną przez Panią Katarzynę ?

Główną bohaterką książki jest Julia, młoda dziewczyna, która pewnego dnia budzi się w nieznanym jej miejscu. Nie ma pojęcia kim jest, gdzie się znajduję oraz dlaczego. Gdy patrzy na swoje odbicie w lustrze,nie poznaje swojej twarzy. Okazuje się, że dziewczyna przebywa w ośrodku psychiatrycznym, który ma pomóc odzyskać jej pamięć oraz wspomnienia. Gdy Julia zaczyna mieć przebłyski zdarzeń z przeszłości, terapeutka twierdzi, że to nie jest prawda i mówi swoją wersję życia dziewczyny. W szpitalu również poznajemy Adama, który pragnie pomóc dziewczynie odzyskać pamięć.

Autorka świetnie wykreowała postać Julii – jest to zagubiona dziewczyna, która pragnie odzyskać wspomnienia, z dnia na dzień jednak zatraca się w sobie i nie potrafi przełamać bariery strachu. Jednak to właśnie Adam zyskał w moich oczach najwięcej. Autorka wykreowała go na aroganckiego oraz bezczelnego. Jednak to on pragnie, żeby Julia dowiedziała się kim jest i co tak naprawdę się zdarzyło w jej rodzinie.

" Druga Szansa " to książka, o której naprawdę ciężko zapomnieć. Przeważnie czytam powieści w nocy, bo tylko wtedy mam chwilę czasu. Nim się obejrzałam przewróciłam ostatnią kartkę i okazało się, że za oknem zaczyna już świtać. Książka jest bardzo dobrze napisana, ma swój własny mroczny klimat, który naprawdę przypadł mi do gustu. Już teraz wiem, że będę chciała przeczytać inne jej książki, bo ta naprawdę mi się spodobała. Pani Katarzyna ma naprawdę świetny styl pisania i naprawdę umie stworzyć historię trzymającą w napięciu, która czasami potrafiła mnie również przestraszyć. Czytaliście książki tej autorki ? Lubicie a może nie przypadły wam do gustu ?

 " - Spokojnie, nie chciałem cię urazić. Różne typy tu trafiają. Trzeba uważać, z kim się człowiek zadaje. Nie wyglądasz co prawda na szaloną, ale kto wie? Może odwrócę się na chwilę, a ty mnie zadźgasz gałęzią? " 



11 komentarzy:

  1. Nie jestem fanką Pani Miszczuk, ale to brzmi dobrze. Brzmi jak moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jedna z książek tej Autorki, która jest na mojej liście mustread

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapowiada się interesująca przygoda czytelnicza, tytuł będę miała na uwadze. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Kwiaty paproci ta książka też zapowiada się ciekawie...

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie przepadam za tą Panią. Jakoś nie pasuje mi jej styl pisania. Jednak miło, że tobie się podobała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi ta książka naprawdę się podobała ;) innych jeszcze nie czytałam ;)

      Usuń
  6. Również średnio przepadam za tą autorką :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Innych książek autorki nie czytałam, ale tą warto poznać ;)

      Usuń