Ariana | WS | Blogger | X X

wtorek, 1 stycznia 2019

Guerra - Melissa Darwood

Tytuł: Guerra
Autor: Melissa Darwood
Cykl: Wysłannicy
Tom: 2
Wydawnictwo: Kobiece
Data wydania: 23.10.2018
Liczba stron: 240
Egzemplarz: recenzencki, bestseller

Związek Zuzy i Patryka nie układa się tak jak powinien. Od kiedy on i jej najlepsza przyjaciółka zostali Guardianami, Zuza czuje się samotna. Podczas jednego z koncertów Patryk ratuje życie Zuzki. W ramach kary za złamanie guardiańskich praw zostaje zesłany do Guerry. Teraz to Zuza musi poświęcić się, aby go uratować. "

Melissa Darwood to polska autorka pisząca pod pseudonimem. Na swoim koncie ma 5 książek a szósta będzie miała swoją premierę już na początku roku. Jedną serię o Wysłannikach, czyli: Larista oraz Guerra. Oraz książki pojedyncze: Luonto, Tryjon i Pryncypium. Dzisiaj opowiem wam trochę więcej o drugim tomie Wysłanników.

Patryk i Zuzka są w związku. Jednak w ich życiu wcale nie jest kolorowo. Zuza ma wrażenie, że odsuwa się od swojego ukochanego. Pewnego dnia, gdy zespół gra koncert, okazuje się, że Zuza ma zostać postrzelona przez zazdrosną fankę zespołu. Ratuje ją jednak nikt inny jak Patryk, który zostaje wygnany ze świata do zapomnianego miejsca przez Boga zwanego Guerrą. Dziewczyna nie może pogodzić się ze stratą ukochanego, dlatego sama postanawia udać się do Guerry, aby go odzyskać.

Autorka potrafi wykreować swoich bohaterów w sposób naturalny. Mamy wrażenie, że czytamy losy swojej przyjaciółki, którą znamy od bardzo dawna. W tym tomie również spotykamy się z dobrze nam znanymi bohaterami z poprzedniego tomu, jednak to na Zuzce i Patryku skupia się cała akcja. Większość książki dzieje się w wykreowanej przez Melisse Guerze. To tam spotykamy Tentatorów, mamy styczność z samym Ibrisem. Poznajemy również dwa inne plemiona żyjące w tamtym świecie.

" Guerra " to inaczej walka. To właśnie w tej książce jest najważniejsze. Patryk oraz Zuzka muszą w każdym momencie swojego życia walczyć o lepsze jutro. Zuzka w końcu rozumie, zachowanie chłopaka i naprawdę chce, aby wszystko było dobrze. Po przemianie Zuzki widzimy jak ważne jest, aby doceniać to co się ma najcenniejszego. Przyjmować ze spokojem każdy mały gest, który ktoś do nas wykonuje. Cała seria bardzo mi się podobała. Larista to było wprowadzenie do świata Guardianów. Jednak to w drugim tomie wszystko się rozwija i mamy namiastkę tego, co dzieje się z nami, gdy zaprzedamy swoją duszę kupcowi. Ja jestem zachwycona tą opowieścią. Doszły mnie słuchy, że ma być jeszcze trzeci tom, jednak jak na razie nie są to żadne potwierdzone wieści. A teraz powiedźcie mi czytaliście serię Wysłannicy ? Znacie inne książki tej autorki ? A może w ogóle nigdy o niej nie słyszeliście ?

"Czy tylko w obliczu śmierci ludzie potrafią zwolnić i nastawić się na dialog z drugim człowiekiem twarzą w twarz?"


10 komentarzy:

  1. Powiem Ci , że mnie zaciekawiłaś. Mam książki tej autorki na liście do przeczytania, ale zawsze znajdę coś ciekwszego. Jednak chyba mnie przekonalas do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Spotkałam się wcześniej z recenzją tej książki i ponownie zostałam zachęcona do zapoznania się z twórczością tej autorki :)
    Pozdrawiam,
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli najdzie Cię ochota na tę serię to jak najbardziej jeszcze raz polecam ;)

      Usuń
  3. Po książkę nie sięgnę, nie moje klimaty, ale sympatycznie, że spełnia pokładane w niej nadzieje, przyjemny czytelniczy relaks mile widziany. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami dobrze jest sięgnąć po coś z innego gatunku, niż ten co czytamy na co dzień ;)

      Usuń
  4. Już wcześniej spotkałam się z pochlebną recenzją książki. Jak opróżnię moja półkę wstydu, to przemyślę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolejna pozytywna recenzja, a ja wciąż nie umiem w sobie wykrzesać zainteresowania :(

    OdpowiedzUsuń