Ariana | WS | Blogger | X X

piątek, 4 stycznia 2019

Diabelski Młyn - Aneta Jadowska

Tytuł: Diabelski młyn
Autor: Aneta Jadowska
Cykl: o Nikicie
Tom: 3
Wydawnictwo: Sine Qua Non
Data wydania: 02.08.2018
Liczba stron: 397
Egzemplarz: recenzencki

" Wszystkie ścieżki prowadzą do Archiwum. Czy któraś wiedzie z powrotem do domu? Robin nie pamięta swojej przeszłości, ale Nikita znalazła sposób, by to zmienić. Nie będzie to proste, ale czy coś w ich życiu takie jest? Nikita i Robin ruszają w niebezpieczną podróż przez Bezdroża, by dotrzeć do źródeł tajemnicy – miejsca, które skrywa wszystkie sekrety Zakonu Cieni. By się tam znaleźć, potrzebują pomocy Cygańskiego Księcia i jego taboru, bo tylko magia Niespokojnych pozwoli im przeżyć zetknięcie z mroczną magią Bezdroży i Rubieży. W zamian muszą pomóc taborowi uruchomić Lunapark i ożywić niesamowity Diabelski Młyn. A gdy we wszystko postanawiają się wmieszać nordyccy bogowie, berserk oraz młodociany smok, wiadomo już, że Robina i Nikitę czeka szalona i zaskakująca przygoda. "

Aneta Jadowska i jej cykl o Nikkicie jest bardzo sławny w internecie. Wiele znanych blogerów oraz vlogerów polecało tę serię. W skład tego cyklu wchodzą: Dziewczyna z dzielnicy cudów, Akuszer bogów oraz Diabelski młyn, o którym dzisiaj opowiem wam kilka słów. Jednak ta autorka ma na swoim koncie jeszcze kilka innych serii książkowych: Heksologia o Wiedźmie ( Złodziej dusz, Wilk w owczej skórze, Bogowie muszą być szaleni, Zwycięzca bierze wszystko, Wszystko zostaje w rodzinie, Egzorcyzmy Dory Wilk, Na wojnie nie ma niewinnych ), Cykl Szamański ( Szamański blues, Szamańskie tango ) oraz dwie pojedyncze książki: Trup na plaży i inne sekrety rodzinne, oraz Dynia i jemioła. Nietypowe historię świąteczne.

W tej części Nikkita oraz jej towarzysz, Robin wybierają się w bardzo niebezpieczną podróż. Żeby dotrzeć do Archiwum, będą musieli przejść przez Bezdrożę. Jest to bardzo niebezpieczna część krainy. Jednak to właśnie tam podobno są wszystkie sekrety Zakonu Cieni. Tylko tam Robin będzie mógł poznać swoją przeszłość. Jednak aby pomóc Robinowi, Nikkita musi toczyć wewnętrzną walkę z samą sobą. Żeby przeżyć i dotrzeć do celu nasi bohaterowie proszą o pomoc Cygańskiego Księcia. Jednak w zamian będą musieli uchronić Lunapark i jego atrakcję Diabelski Młyn.

Trzeci tom stanowi idealne zakończenie tego cyklu. Jest to najlepszy tom tej serii, jednak ubolewam nad tym, że to już koniec. Bardzo zżyłam się z bohaterami w tej serii i bardzo podobało mi się uniwesum, jakie stworzyła autorka. Nie raz wrócę do tej serii, żeby jeszcze raz przeczytać sobie o przygodach Nikkity i Robina. Wydawnictwo SQN również zrobiło świetną robotę w oprawie graficznej. Okładki tej serii są tak piękne i pasujące do treści książki. Ślicznie również wyglądają na biblioteczce i cieszą oko. A wy znacie inne książki tej autorki ? Czytacie w ogóle polskich autorów ?


" Podszedłem bliżej. Uklęknąłem na jedno kolano i czekałem.
Wyłonił się zza pnia drzewa. Cudaczek. Nie pamiętam, bym widział kiedykolwiek coś tak pociesznego.
Stwór był rozmiarów dużego szczeniaka, labradora, czy wilczarza. Miał krępe, pokryte złotawą łuską ciało, długie masywne łapy - znak, że jeszcze sporo urośnie - i wężowy ogon, którym uderzał nerwowo o ziemię. Pyszczek z wielkimi uszami przywodził na myśl nietoperza - podobnie jak błoniaste skrzydła. Wielkie szczenięce ślepka, które patrzyły na mnie smutno. Wypełniłyby się łzami, gdyby stworzenie umiało płakać.
- Co się stało, głuptasie? - zapytałem. "





26 komentarzy:

  1. Bardzo fajnie że zakończenie serii okazało się satysfakcjonujące. Jeśli został pewien niedosyt to pewnie dla tego że autorka ma pomysły na kolejne książki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, że autorka nie będzie robić tasiemca z tej serii.

      Usuń
  2. Na razie jakoś ta książka mnie nie przekonuje. Może kiedyś się skuszę, ale na razie podziękuję :) Pozdrawiam :) www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Zupełnie nie moja bajka. Ale cieszę się, że Tobie się podobała.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeczytałam dopiero pierwszy tom serii, bardzo mi się spodobał, dlatego chętnie sięgnę po kolejne. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Musze i ja za Jadowską w końcu się zabrać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam Jadowską :) Nikita wymiata :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobra seria, ale pierwsza była lepsza (moim skromnym zdaniem oczywiście, bo wiele osób tak nie uważa).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przede mną jeszcze kilka książek tej autorki. Jak na razie wszystkie mi się podobały ;)

      Usuń
  8. Jakoś za nią nie przepadam, ale fanie , że tonie ta książka sprawiła radość i się podobała.

    OdpowiedzUsuń
  9. Szczerze przyznam, że pierwszy raz o tej autorce słyszę... Może w chwili wolnego czasu między najnowszymi dwoma tomami Kronik Wampirów Rice (które wciąż nie doczekały się polskiego wydania) rzucę okiem na ten cykl.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy jest ze mną bardzo źle, jeśli nigdy nie słyszałam o tych książkach, ani autorce? Jednak recenzja bardzo zachęcająca, więc może uda mi się nadrobić tę zaległość ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tytuł już wcześniej dopisany do listy czytelniczej. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja jakoś nie mogę na ten tom trafić, ale kiedyś w końcu go dopadnę :D Też uwielbiam Nikitę, a mój apetyt zaostrzył się po Dyni i Jemiole :D

    OdpowiedzUsuń
  13. To jest jedna z lepszych serii jakie czytałam

    OdpowiedzUsuń
  14. Mi ostatni tom podobał się połowicznie. Rzeczywiście było dużo plusów, ale też dużo minusów. Bohaterowie kręcili się momentami bez celu a rozwiązanie wątku Robina było dość rozczarowujące w perspektywie całej historii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak historia Robina skończyła się naprawdę źle w perspektywie całej serii xd

      Usuń