Ariana | WS | Blogger | X X

środa, 16 stycznia 2019

Roar - Cora Carmack

Tytuł: Roar
Tytuł oryginalny: Roar
Autor: Cora Carmack
Cykl: Łowcy burz
Tom: 1
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Data wydania: 14.02.2017
Liczba stron: 376
Egzemplarz: recenzencki

Aurora, jako jedyna dziedziczka królewskiego rodu Stormlingów, od dziecka jest przygotowywana do roli potężnej królowej. Inteligentna, odważna i uczciwa, nie ma jednak w sobie magii niezbędnej, by chronić królestwo Pavanu i poddanych. Aby zachować sekret córki i ocalić kraj, matka Aurory aranżuje małżeństwo z księciem z innego królestwa. Początkowo Cassius wydaje się idealnym rozwiązaniem wszystkich problemów, jednak gdy Aurora poznaje kolejne tajemnice księcia, przyszłość u jego boku zaczyna ją przerażać… Pewnej nocy, gdy wymyka się z pałacu, aby śledzić swego wybranka, trafia na czarny rynek, gdzie nielegalnie handluje się magią burzy – tym, czego jej brakuje." 

Cora Carmack to autorka, która kojarzyła mi się z serią romansów " Coś do stracenia ", która nie do końca przypadła mi do gustu. Jednak, gdy w ofercie wydawnictwa dolnośląskiego dostrzegłam książkę, z jej nazwiskiem pomyślałam, że chętnie sprawdzę jak Cora, poradziła sobie z fantastyką. Wiecie romans a fantastyka to dwie zupełnie różne gatunki literackie. Może inny gatunek okażę się lepszy i bardziej pasujący do naszej autorki ?

Roar to książka, do której podchodziłam pełna nadziei. Nie mogłam się doczekać, bo opis książki naprawdę mi się podobał. Jak było, gdy zaczęłam już czytać ? Czy książka podobała mi się naprawdę i zrobiła na mnie duże wrażenie ? Zostańcie ze mną do końca, a na pewno się dowiecie.

Aurora jest księżniczką Pavanu, od dziecka została szkolona aby w przyszłości zostać dobrą królową. Jednak to nie jest wcale, takie proste jak mogłoby się wydawać. Aurora nie ma magicznej mocy i nie może bronić swojego królestwa przed straszliwymi burzami, które nawiedzają wszystkie krainy. Dlatego Rora zmuszona jest do tego, aby poślubić księcia również wpływowego rodu Locke, Cassiusa. Gdy książę z księżniczką w końcu mogą się poznać, pierwsze wrażenie okazuje się naprawdę dobre, nawet Aurora mogłaby pokochać swojego przyszłego męża. Jednak już tego samego dnia dowiaduje się, że Cassius ma przed nią mroczny sekret i chce nią manipulować dla własnych korzyści.

Rora pewnej nocy śledzi Cassiusa i dociera na nielegalny targ zwany Okiem. To tam poznaje łowców, którzy oferują jej pomoc. Locke jeden z łowców burz na początku jest sceptycznie nastawiony do pomysłu dziewczyny, jednak później stara się jej pomóc, najlepiej jak potrafi.

" Roar " to książka, która od początku oczarowała mnie swoim klimatem. Nigdy jeszcze w książce nie spotkałam się z tematem burzy, którą autorka wykreowała jaką " osobę " z sercem. Po wyrwaniu serca burzowego dostajemy więcej magii oraz kryształ. Naprawdę ciekawy pomysł, dlatego nie mogę doczekać się, jak ten wątek będzie pokierowany w drugim tomie, który swoją premierę będzie miał prawdopodobnie w czerwcu tego roku.

Kreacja bohaterów również mi się podoba. Aurora jest zmuszona ukrywać prawdę o sobie, przez co oddala się od ludzi. Za wszelką cenę chroni swojej tajemnicy, a gdy zostaje wepchnięta w sytuację bez wyjścia, obmyśla plan i ryzykuje zdrowiem, aby prawda o niej nie wyszła na jaw. Cassius to typowy mroczny charakter, którego zdecydowanie za mało było w książce. Mam nadzieje, że w drugim tomie dowiemy się więcej o nim, jak i jego królestwie. Książka mnie oczarowała i śmiało będę ją polecać osobą, które lubią klimaty magiczne w książce. A wy znacie Core Cormack ?

„Nie wiem, co cię czeka w przyszłości. Niekiedy ścieżki, które obiera nasze życie, dalekie są od naszych planów. Pojawiają się zakręty i ślepe uliczki.” 




22 komentarze:

  1. Nie znam tej publikacji, to też nie mój gatunek i pewnie dlatego .

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam wcześniej o tej autorce, ale fabuła "Roar" wydaje się interesująca :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Po jaki rodzaj literatury sięgasz najczęściej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. różnie, czytam kryminały, fantastykę również romanse i młodzieżówki ;)

      Usuń
  4. Pierwszy raz słyszę i widzę 😱 Bardzo mnie zainteresowałax i ten wątek burzy bardzo mnie intryguje 🤗

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam i przyznam szczerze, że było w porządku! :D Chętnie sięgnę po drugi tom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja również czekam na 2 tom, jestem ciekawa jak to się rozwinie ;)

      Usuń
  6. Biorę w ciemno tą książkę. Twoja recenzja zachęciła, a dodatkowym plusem jest imię głównej bohaterki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Szkoda, że nie jest jednotomowa, chętnie przeczytałabym coś, co skonczy się tak szybko, jak się zaczęło :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o tej książce już dawno i już dawno mam ja na liście to przeczytania. Tyle, że lista długa, więc kiedy się do niej zabiorę to nie wiem, ale się zabiorę na pewno :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajnie że Twoje oczekiwania zostały zaspokojone, jednak to książka nie dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  10. Widzę, że i Ciebie oczarowała :-) Ja czekam z niecierpliwością na drugi tom :-) Mam też ochotę na serię "Coś do stracenia" i mam nadzieję, że mi się spodoba 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś do stracenia to nie była według mnie udana seria ;) Ale Roar oczarowała mnie totalnie ;)

      Usuń
  11. Sympatycznie, kiedy książka spełni pokładane w niej nadziej, sprawi przyjemność czytelniczą. :)

    OdpowiedzUsuń