Ariana | WS | Blogger | X X

piątek, 18 stycznia 2019

Wakacje z duchami – Agnieszka Pruska

Tytuł: Wakacje z duchami
Autor: Agnieszka Pruska
Wydawnictwo: Oficynka
Data wydania: 22.09.2018
Liczba stron: 440
Egzemplarz: recenzencki

" Alicja i Julia postanowiły spędzić wakacje w uroczym Fromborku. Miejsce wypoczynku wybrały nieprzypadkowo – od jakiegoś czasu słychać było, że w okolicy malowniczego miasteczka dzieje się coś dziwnego. Gnane ciekawością przyjaciółki przyjeżdżają na miejsce i od razu pakują się w kłopoty. A to dopiero początek ich pełnego przygód i zwariowanego pobytu w grodzie Kopernika. "


Agnieszka Pruska to polska autorka, która zadebiutowała na polskim rynku w roku 2013 swoją książką Literat, który otworzył jej pierwszą serię o Komisarzu Barnabie Uszkier. W skład tej serii wchodzą już: Literat, Hobbysta, Żeglarz, Spadkobierca. Jednak to nie wszystkie jej książki ma ona również 2 powieści jednotomowe: Zwłoki powinny być martwe oraz najnowsza jej powieści Wakacje z duchami.

Dopiero po przeczytaniu książki zauważyłam, że " Wakacje z duchami " opowiada znowu historię dwóch przyjaciółek Alicji i Julii, które poznaliśmy już dzięki książce, Zwłoki powinny być martwe. Jednak śmiało możecie traktować te książki jak jednotomówkę, gdyż one opierają się tylko na zagadce kryminalnej i nie wnoszą nic, jeśli chodzi o fabułę obyczajową.

Akcja książki zaczyna się w momencie, gdy Alicja oraz Julia planują swoje kolejne wakacje. Dowiadują się od znajomych, że w okolicach Fromborka widziany był duch. Jednak to nie koniec bowiem w tej miejscowości jest również włamywacz, który tak naprawdę nie kradnie nic wartościowego z domów. Nauczycielki w zeszłe wakacje pomogły rozwiązać zagadkę kryminalną, dlatego nie myśląc za dużo pakują się i wyruszają, aby rozwiązać również i tę zagadkę kryminalną.

Wydawnictwo promuję nam tę książkę, jako komedię kryminalną. Co prawda ja nie przepadam za tym gatunkiem, jednak wiedziałam, że Pani Agnieszka piszę naprawdę świetnie i szybko mi się czytaj powieści. Nie myśląc długo zaraz, po otrzymaniu paczki zaczęłam czytać i skończyłam w jedną noc.

Alicja i Julia to kobiety, które nie boją się wyzwań. Świetnie radzą sobie z młodzieżą, nawet z osobami, które pierwszy raz widzą na oczy. Młodzi ludzie lubią dwie przyjaciółki i zyskują ich zaufanie, a nawet pomagają w tropieniu duchów. Ja chodząc do szkoły marzyłam, o takiej nauczycielce. Wątek kryminalny również został świetnie poprowadzony, możemy razem z naszymi bohaterkami tropić włamywacza i rozwiązywać śmieszne zagadki. Jeśli lubicie takie komedie kryminalne to ta autorka jest dla was idealna. A wy znacie Agnieszkę Pruską ? A może w ogóle o niej nie słyszeliście ? Dajcie koniecznie znać.

"Problemem były nasze sprzeczne pragnienia. Chciałyśmy jednocześnie zwiedzać i leniuchować, chodzić po lesie i oglądać miasteczka, rozmawiać z ciekawymi ludźmi i odseparować się od społeczeństwa."


16 komentarzy:

  1. Strasznie boję się duchów, więc chyba to nie dla mnie. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że powinnaś spróbować bo duchów nie ma tam za dużo ;)

      Usuń
  2. Komedia kryminalna? Biorę w ciemno :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam jedną książkę tej autorki i myślę, że za jakiś czas wrócę do jej twórczości.

    Zapraszam do siebie na podsumowanie roku. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się mam nadzieje, że inne książki autorki Ci się spodobają ;)

      Usuń
  4. Myślę, że mogłaby mi się spodobać :-) Dam jej szansę :-D

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeczytałam cztery książki autorki, każda dostarczyła mi dobrej przygody czytelniczej, zatem i po tę chętnie sięgnę. :) To wakacje z duchami czy trupami?

    OdpowiedzUsuń
  6. Czasami lubię przeczytać coś właśnie takiego z jakąś zagadką kryminalną z dreszczykiem emocji nie horror bo horrorow nie lubie, ale coś takiego właśnie zagadkowego. Dopisuje do swojej listy ;) Świetna recenzja

    OdpowiedzUsuń
  7. Komedia kryminalna... Brzmi ciekawie 😺😺

    OdpowiedzUsuń
  8. Komedia kryminalna, powiadasz? Hmm... Nie ma co, zaciekawiłaś mnie. ;) Chętnie zapoznamy się z tą książką!

    OdpowiedzUsuń