Ariana | WS | Blogger | X X

wtorek, 15 stycznia 2019

[PREMIERA] Siostry - Bernard Minier

Tytuł: Siostry
Tytuł oryginalny: Soeurs
Autor: Bernard Minier
Cykl: Martin Servaz
Tom: 5
Wydawnictwo: Rebis
Data wydania: 15.01.2019
Liczba stron: 368
Egzemplarz: recenzencki

" Maj 1993. Zwłoki dwóch sióstr zostają znalezione na brzegu Garonny. Dziewczyny, ubrane w pierwszokomunijne sukienki, siedziały naprzeciwko siebie przywiązane do drzew. Młody Martin Servaz bierze udział w swoim pierwszym śledztwie. Szybko zwraca uwagę na Erika Langa, autora porywających, pełnych okrucieństwa kryminałów. Zamordowane siostry były fankami Langa, a jedna z jego najbardziej znanych książek nosi tytuł Panna w bieli. Śledztwo zostaje zakończone. Servaza prześladują jednak wątpliwości: czyżby pominęli jakiś istotny element? Minęło dwadzieścia pięć lat od podwójnego morderstwa. W mroźną noc Erik Lang znajduje zwłoki swojej żony. Śledztwo prowadzi Martin Servaz. Dawne wątpliwości powracają i stają się obsesją komendanta, która nie daje mu spokoju, podobnie jak złowrogi list pisany czarnym atramentem… "

Bernard Minier to autor dla mnie kompletnie nieznany. Gdy sięgałam po książkę Siostry, nie miałam pojęcia, że jest to aż piąty tom serii. Jednak już na wstępie mogę was zapewnić, że wcale nie musicie czytać po kolei, żeby zrozumieć, o co chodzi w tej serii. Ja na pewno nadrobię poprzednie książki (tym razem w kolejności), jednak wcale nie musicie również czytać poprzednich. Autor w Polsce wydał już 6 swoich powieści. Pierwsza z nich to Paskudna historia, jednotomowa historia oraz seria z Martinem Servazem, w skład której wchodzą: Bielszy odcień śmierci, Krąg, Nie gaś światła, Noc oraz Siostry, o którym wam dzisiaj kilka słów opowiem.

Akcja książki osadzona jest w roku 1993, gdzie wioślarz znajduje ciała dwóch studentek. Zbrodnia jest o tyle ciekawa, że kobiety ubrane są w stroje komunijne oraz przywiązane do drzewa. Jak z czasem się dowiadujemy, są to dwie siostry, wielkie fanki poczytnego autora okrutnych kryminałów Erika Langa. Zbrodnia jest odwzorowaniem tej na kartach książki Langa pt. " Panna w bieli". To wtedy Martin Servaz skupia swoją uwagę wokół autora i staje się on głównym podejrzanym w sprawie zabójstwa. Jednak niedługo po zatrzymaniu autora, do komisarza zwraca się młody chłopak, który twierdzi, że również zna książki Erika i to on przyznaje się do zabójstwa dwóch sióstr. To wtedy sprawa zostaje zamknięta, jednak Martin nie wierzy w winę chłopaka. Widać, że ma rację, ponieważ, żona Erika Langa po kilkunastu latach zostaje znaleziona martwa, a na jej ciele jest nic innego jak biała szata komunijna.

Bernard Minier od teraz to jeden z moich ulubionych autorów książek z wątkami kryminalnymi. Jego powieść okazała się świetna, mimo że jak napisałam wyżej, nie znałam kompletnie poprzednich jego książek. Na pewno będę starała się je jak najszybciej przeczytać, aby cieszyć się wspaniałą lekturą. Opisy zbrodni oraz samo rozwiązywanie zagadki okazały się naprawdę super opisane. Widać, że autor świetnie przygotował się do tej książki i wie o czym pisze. Żałuje, że tak późno poznałam Martina Servaza, jednak cieszę się, że w ogóle miałam okazję go poznać. A teraz mam pytanie do was. Znacie książki Bernarda Miniera? A może tak jak ja nic o nim wcześniej nie słyszeliście ? Dajcie mi koniecznie znać.

"W głowie Servaza pojawiła się refleksja, że pisarze za sprawą swoich książek wkraczają do domów czytelników, w niektórych przypadkach nieświadomie stają się dodatkowymi członkami rodziny, jak wujek z Ameryki czy stary przyjaciel, który- jeśli jego kariera pisarska trwa kilkadziesiąt lat- stanowi integralną część ich życia."




16 komentarzy:

  1. Po książkę z pewnością sięgnę, na razie jeszcze trochę w klimatach fantastyki przebywać, ale już niedługo znów powrót do kryminałów. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam jedną książkę tego autora (Paskudna historia) i powiem Ci, że bardzo miło czytało mi się twoją recenzję, ponieważ dobrze świadczy ona o twórczości tego autora :)

    Pozdrawiam,
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paskudna historia jeszcze przede mną, jednak chce przeczytać wszystko tego autora ;)

      Usuń
  3. Nie znam autora - po tej recenzji z pewnością poszukam, ale jednak tomu pierwszego. Mam nadzieję, że będzie równie dobry :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również bo właśnie dokupiłam resztę serii ;)

      Usuń
    2. Uwielbiam Miniera, całkowicie! Książka już u mnie, niebawem zabieram się za lekturę :D

      Usuń
    3. ooo ! daj znać jakie będą twoje odczucia ;)

      Usuń
  4. Nie słyszałam o autorze, ale z chęcią sięgnę po jego kryminały. Poza tym wydawnictwo Rebis jest moim ulubionym :)

    Pozdrawiam!
    recemzje-zwyklej-czytelniczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydawnictwo Rebis ma naprawdę ciekawe książki ;) a autor jest wart poznania ;)

      Usuń
  5. Okładka wygląd jak rodem z kryminału :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dobrze się komponuje jeśli chodzi o ten tytuł jak i całą serię ;)

      Usuń
  6. Bardzo lubię kryminały, chociaż autor dla mnie nieznany - dzięki twojej recenzji dam mu szansę :D
    Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tak daj koniecznie bo styl autora jest naprawdę świetny ;)

      Usuń
  7. To jest jedna z tych premier, na które bardzo czekam. 😊

    OdpowiedzUsuń