Ariana | WS | Blogger | X X

środa, 9 stycznia 2019

Cinder i Ella. Tak się kończy bajka - Kelly Oram

Tytuł: Cinder i Ella. Tak się kończy bajka
Tytuł oryginalny: Happily ever after
Autor: Kelly Oram
Cykl: Cinder&Ella
Tom: 2
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Data wydania: 19.09.2018
Liczba stron: 376
Egzemplarz: recenzencki


Ella przeżyła tragiczny wypadek, w którym zginęła jej mama, a ona odniosła poważne obrażenia. Po wyjściu ze szpitala zamieszkała z ojcem i jego nową rodziną, co było dla niej dodatkową traumą. Jedyne wsparcie zaoferował Elli poznany na blogu tajemniczy Cinder… W świecie realnym Cinder okazał się być niemal księciem z bajki, który spotkał swego Kopciuszka! Tylko… co dalej? Utrata anonimowości to mnóstwo problemów! Para musi się zmierzyć ze sławą Briana i prozą życia w prawdziwym związku. Czy ich miłość przetrwa próbę czasu? A może szczęśliwe zakończenia zdarzają się tylko w bajkach… "


Kelly Oram poznałam, dzięki jej poprzedniej książce Cinder i Ella, który rozpoczął tę serię. Na początku podchodziłam sceptycznie do tej serii, jednak gdy przeczytałam to się zakochałam. Autorka świetnie wykreowała swoich bohaterów oraz zrobiła naprawdę udany ritterling do baśni Kopciuszek. Dzisiaj przyszła pora, aby opowiedzieć wam trochę więcej o drugim i chyba już ostatnim tomem z tego cyklu.

Cinder oraz Ella w końcu spotykają się w normalnym życiu. Teraz wydawałoby się, że wszystko będzie już idealnie. Nic bardziej mylnego. Ella to osoba, dziewczyna, która jest pełna kompleksów wobec swojego ciała. Kobieta ma poparzone prawie 70 % swojego ciała a do tego nie może chodzić bez laski. W wypadku straciła również swoją ukochaną matkę i musi mieszkać z ojcem i jego nową rodziną. Gdy poznaje Cindera dowiaduje się kim jest naprawdę. W rzeczywistości to popularny aktor Brian, który ma reputację kobieciarza, jednak gdy jego Ella wraca okazuje się, że Cinder jest w niej bezwarunkowo zakochany już od dawna.

Jednak ta książka to nie jest przesłodzona bajka. Ella oraz Brian nie mają łatwego życia. Ojciec nie umie zaakceptować ukochanego swojej córki, przez co dochodzi między nimi do ciągłych kłótni. Widzimy jak media, producenci oraz dziennikarze pragną się dorobić na krzywdzie dziewczyny. Okazuje się jednak, że Ella znajdzie kilka osób, którym naprawdę będzie mogła ufać.

Pierwszy, jak i drugi tom naprawdę mi się podobały. Jednak to pierwszy był tym lepszy, który chwycił mnie za serce. W drugim tomu był naprawdę duży progres bohaterów. Widzimy jak Ella zaczyna doceniać to co ma i inaczej patrzeć na swoje kompleksy. Poznaje wiele fantastycznych osób, które sprawiają, że jest szczęśliwa. Oczywiście problemy z ojcem robią swoje. Jednak Cinder nadal ma idealne życie, które za bardzo się nie zmienia. Chciałabym, żeby autorka i jego lekko zmieniła i aby ich miłość nie była taka przesłodzona. Jednak całą serię oceniam na duży plus i jak autorka wyda coś nowego to chętnie przeczytam.

Może jeśli całkowicie ci zaufam i pozwolę, byś kochał moje wady za mnie, w końcu sama się przekonam, że nie są aż tak straszliwe. "


19 komentarzy:

  1. Nie wszystkie bajki kończą się dobrze, ale ja wolę z tym radosnym zakończeniem. Na niewiadomą możemy liczyć w realnym życiu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tutaj właśnie masz bajkę z pozytywnym zakończeniem ;)

      Usuń
  2. Zbyt dużo słodkich nut nie działa jednak na korzyść odbierania fabuły, wyczuwa się ten nierealny fałsz.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cytat ciekawy, prawda, że aby inni mogli nas pokochać, najpierw sami musimy to zrobić, pokochać siebie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten cytat jest naprawdę realny i zgadzam się z nim w 100 %

      Usuń
  4. Wydaje mi się zbyt przesłodzone, a zresztą to i tak nie jest kategoria, którą lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno przeczytam, bo ostatnio coraz bardziej przekonuję się do tego typu książek :D
    Na razie słyszałam same pozytywy, więc zobaczymy :)
    Pozdrawiam ciepło :)
    Kasia z niekulturalnie.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. O książkach słyszałam, ale jakoś nie ciągnie mnie do sięgnięcia po nie. Chyba nie moje klimaty :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapowiada się ciekawie, zapisuję do listy :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Już sam tytuł pierwszego tomu mnie przekonał :)

    OdpowiedzUsuń