Ariana | WS | Blogger | X X

poniedziałek, 8 kwietnia 2024

Krucyfiks - Chris Carter

 

Tytuł: Krucyfiks
Tytuł oryginalny: The Crucifix Killer 
Autor: Chris Carter 
Cykl: Robert Hunter 
Tom: 1
Wydawnictwo: Sonia Draga 
Data wydania: 23.05.2022
Liczba stron: 424
Egzemplarz: własny

W głębi parku narodowego Los Angeles National Forest, w opuszczonej chacie, policjanci odkrywają zwłoki młodej kobiety. Przed śmiercią ofiarę okrutnie torturowano, a na koniec przywiązano ją za nadgarstki do dwóch równolegle ustawionych drewnianych pali. Kolana kobiety dotykały ziemi, jak podczas modlitwy, a na jej karku morderca zostawił podpis: tajemniczy symbol podwójnego krzyża. Ten sam, którego kilka lat wcześniej używał seryjny morderca ochrzczony przez media Krucyfiksem. Problem w tym, że przed dwoma laty go złapano i stracono... Czy to możliwe, by naśladowca dotarł do szczegółów starej zbrodni, znanych tylko wąskiej grupie pracujących przy dochodzeniu policjantów? A może skazano wówczas niewłaściwego człowieka? Pracujący przy tamtym śledztwie detektyw Robert Hunter nigdy nie był przekonany, że udało się złapać prawdziwego mordercę. Kiedy więc pewnego dnia odbiera telefon i słyszy ten sam, znajomy i zniekształcony specjalnymi urządzeniami, głos, czuje, że koszmar sprzed dwóch lat odżywa na nowo, ze zdwojoną siłą. A morderca znów próbuje go wciągnąć w swoją chorą grę.

O książkach Chrisa Cartera słyszę już wiele lat. Jednak dopiero teraz w ręce wpadł mi pierwszy tom serii o Robercie Hunterze. Postanowiłam dać jej szansę i sprawdzić, dlaczego przez tyle lat ludzie wychwalają te książki.

W książce poznajemy detektywa Roberta Huntera oraz jego początkującego partnera Carlosa Garcie. Mężczyźni tropią okrutnego i sadystycznego mordercę, który w brutalny sposób zabił młodą kobietę. Została ona przywiązana do drewnianych słupków, naga oraz pozbawiona całej skóry z twarzy. Jednak nie to jest najgorsze, na jej szyi zostaje wyryty symbol podwójnego krzyża. Detektywi szybko zdają sobie sprawę z tego, że znają ten symbol. Podwójny krzyż był symbolem seryjnego mordercy znanego światu jako Krucyfiks. Jednak nie jest to do końca możliwe, ponieważ 2 lata temu policja złapała Krucyfiksa, skazała na karę śmierci. Jednak dowody z tych zbrodni nigdy nie zostały opublikowane, dlatego wszyscy zdają sobie sprawę, że morderca jest dalej na wolności i bawi się z nimi w jakąś chorą grę.

"Krucyfiks" to książka, która jest bardzo brutalnie napisana. Miejsca zbrodni, które mamy okazję poznać są naprawdę dopracowane bardzo dobrze, a i opisy mogą przyprawić o niepokój oraz mdłości. Czytając drugi tom, mogę śmiało stwierdzić, że ta brutalność to będzie norma w książkach tego autora. Jak wiecie, ja lubię czytać książki pokolei, jednak wydaje mi się, że jeśli chodzi o ten cykl, można śmiało zacząć swoją przygodę od dowolnego tomu, nie ma tutaj za dużo wątków, których człowiek nie był, by wstanie rozszyfrować.

Książka wciąga już od pierwszego zdania, a czym dalej w las jest jeszcze lepiej. Główny bohater był od początku kimś komu bardzo kibicowałam, jednak z czasem zdałam sobie prawdę, że jego postać jest bardzo mocno przesadzona. Jestem prawie pewna, że każdy, kto czytałam ten tytuł zgodzi się ze mną w tym temacie. Robert nie tylko był cudownym dzieckiem, jest również przystojny, czarujący i pewny swojego zdania, że nie daje wielu osobą dojść do głosu.

Książkę mimo kilku niedociągnięć czytało mi się naprawdę dobrze. Nie mogłam się od niej oderwać czytałam, gdy tylko miałam czas, a jeśli akurat sprzątałam to słuchałam tej historii na słuchawkach. Dlatego, jeśli lubisz książki o seryjnych mordercach, dobrze opisane morderstwa z nutką brutalności, dobre thrillery to ta książka jest właśnie dla ciebie. Mimo pewnych niedociągnięć to uważam, że jest to świetny debiut autora i ja na pewno sięgnę po resztę książek z tej serii.



"Złapanie mordercy uśmierza ból, ale nie jest w stanie wymazać z pamięci tego, co widziałeś."

17 komentarzy:

  1. Zainteresowała mnie Twoja recenzja. Wspomniałaś, że książka ma kilka niedociągnięć. Co miałaś na myśli?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiesz co niekiedy miałam wrażenie, że autor mocno poleciał z umiejętnościami głównego bohatera, dziecko geniusz, nie mylący się detektyw. Miejscami miałam wrażenie, że próbują z niego zrobić jakiegoś superbohatera co ratuje świat :)

      Usuń
  2. Uwielbiam książki, od których nie można się oderwać!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio malo czytam kryminalow, ale historia wydaje sie interesujaca.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mroczna, ale intrygująca i na pewno interesująca. Myślę, że warto po nią sięgnąć i przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio czytałam "Jeden za drugim" tego autora i była to moja pierwsza książka Chrisa Cartera i muszę powiedzieć, że trafia on na listę moich ulubionych autorów! Tę pewnie też pochłonę! Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętni dam jej szansę, bo czasem lubię zagłębić się w takie klimaty :)

      Usuń
  6. Lubię jak w książkach są nieprzesadzone, ale plastyczne opisy. Czuję się wtedy jakbym oglądała film!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciężko mi się ostatnio czyta takie brutalne opisy, więc unikam zbyt dosadnych książek.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo interesująca recenzja, z miłą chęcią zapoznam się z tą książką. Angela.

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba nie czytałam jeszcze żadnej książki autora, więc tym chętniej to zmienię.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam jeden tytuł tego autora i pamiętam, że bardzo mi się podobał. Chętnie sięgnę i po ten. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. podoba mi sie tematyka i mimo niedociągnięć o których piszesz chętnie bym przeczytała
    dyedblonde

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię takie mocne kryminały i brutalne opisy zbrodni (o ile to fikcja literacka) - takie lektury zdecydowanie odrywają mnie od codzienności

    OdpowiedzUsuń
  13. Fabuła przedstawia się bardzo interesująca. Natomiast nie wiem, czy przebrnę te brutalne opisy. Czasem się zastanawiam, czy aż tyle trzeba opisywać. Gosia B.

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię takie książki, które wciągają od samego początku! Ciekawa fabuła

    OdpowiedzUsuń
  15. Imię i nazwisko autora kojarzy mi sie z serialem "Z Archiwum X".
    książka, która jest bardzo brutalnie napisana nie wiem czy bym miała dwagę zanurzyć się w tak mroczną rzeczywistość

    OdpowiedzUsuń