Ariana | WS | Blogger | X X

piątek, 19 kwietnia 2024

Nie ufaj mu - Remigiusz Mróz

 

Tytuł: Nie ufaj mu 

Autor: Remigiusz Mróz

Cykl: Ina Kobryn 

Tom: 2

Wydawnictwo: Czwarta Strona 

Data wydania: 27.07.2022

Liczba stron: 400

Egzemplarz: własny 

Minął rok, od kiedy życie Iny Kobryn wywróciło się do góry nogami. Kiedy wreszcie jest gotowa ruszyć dalej i zostawić za sobą trudne przeżycia, poznaje mężczyznę, na którego czekała. Daje jej poczucie bezpieczeństwa, nie ma przed nią tajemnic i sprawia, że Ina po raz kolejny wierzy w lepszą przyszłość. Jej siostra przygotowuje się tymczasem do ślubu z Gracjanem Pabstem, który po latach w końcu się oświadczył. Wszystko układa się tak, jak powinno, dopóki nie dostaje ona wiadomości o treści „nie ufaj mu”. Czy Gracjan chowa własne upiory z przeszłości? Czy w istocie jest tym, za kogo mają go siostry? Obie muszą stawić czoła temu, że rzeczy, które wydarzyły się w ich życiu, nie są takie, za jakie je uważały…

Pierwszy tom serii czytałam bardzo dawno. Jednak ostatnio zerknęłam na Legimi i okazało się, że i ten tom w końcu został tam dodany. Postanowiłam od razu go przeczytać, niewiele pamiętałam z “Wybaczam Ci” jednak nie przeszkadzało mi to w lekturze.

Iga Kobryn mieszka razem z siostrą i jej narzeczonym. Po traumatycznych przeżyciach z byłym mężem kobieta nie do końca odnajduje się w środowisku. Pewnego razu, gdy wraca do domu, jakiś mężczyzna próbuje ją zgwałcić. Z opresji ratuje ją Alan Bohucki znany jako Bohun. Mężczyzna jest bardzo pomocny zgłasza nawet chęć pomocy na policji jako świadek. Kobieta jednak nie chce tego zgłaszać. Jednak na światło dzienne wychodzi kolejny fakt, inna kobieta została napadnięta w tym samym miejscu, jednak jej nie zdołał nikt pomóc. Okazuje się, że to wszystko jest bardziej zagmatwane niż wydaje się na pierwszy rzut oka.

„Nie ufaj mu” to książka poruszająca wiele wątków, nie tylko samej Igy, ale również jej siostry. Nie była ona najlepszą, jaką czytałam, jednak spędziłam przy niej kilka miłych godzin. Pierwszy tom serii z tego, co sobie przypominam podobał mi się o wiele bardziej. Na pewno przeczytam również inne książki Remigiusza, których jeszcze nie zdążyłam, bo naprawdę lubię jego twórczość. Chociaż są to raczej przeciętne książki to czyta się je bardzo dobrze.

“Starałam się nie pozwolić mojemu sercu na galop w klatce piersiowej, ale zabiło szybciej, kiedy zrozumiałam, że naprawdę oskarżam drugą najbliższą mi osobę o to, że od pięciu lat mnie okłamuje.”



 


10 komentarzy:

  1. Tej serii Mroza nie znam. Zastanawiałam się dzisiaj z koleżanką czy jest w Polsce biblioteka, która ma wszystkie jego książki 🙆

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś czuję że dobrze by mi się czytało tą książkę
    Będę na mieć na oku
    Dyedblonde

    OdpowiedzUsuń
  3. Czasem nawet takie przeciętne książki są spoko, bo dobrze się je czyta.

    OdpowiedzUsuń
  4. Niewiele książek tego autora udało mi się przeczytać, fanką niestety nie jestem. Oglądam natomiast seriale na podstawie innych jego powieści

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie gustuję w piórze Mroza. Czytałam kilka i są to bardzo nierówne w jakości książki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pełna napięcia i tajemnic, ta opowieść obiecuje emocje na każdej stronie. Chociaż musze przyznać, że inne ksiązki autora podobały mi się bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że jest to naprawdę ciekawe wydanie. Tę książkę czytałam w okolicach jej premiery.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja nie polubiłam się z książkami Mroza. Chociaż może ta, z innym typem bohatera, takiego całkiem laika niemającego nic wspólnego z wymiarem sprawiedliwości, mogłaby mi przypaść do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiem, że to nad wyraz płodny pisarz, ale jakoś zawsze nie było mi po drodze z jego książkami. Niedługo chcę zacząć jeden z audiobooków chociaż, by wyrobić sobie opinię o jego stylu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nic nie czytałam od Mroza, mam ochotę na wiele jego książek, ale nie było ku temu okazji

    OdpowiedzUsuń