Ariana | WS | Blogger | X X

sobota, 20 kwietnia 2024

Sekret, którego nie zdradzę - Tess Gerritsen

Tytuł: Sekret, którego nie zdradzę

Tytuł oryginalny: I know a secret

Autor: Tess Gerritsen

Cykl: Rizzoli & Isles

Tom: 12

Wydawnictwo: Albatros

Data wydania: 26.10.2022

Liczba stron: 384

Egzemplarz: własny

Jane Rizzoli i Maura Isles w swoim życiu widziały niemal wszystko. Można by się spodziewać, że nic ich nie zaskoczy, a jednak tym razem miejsce zbrodni nie przypomina niczego, z czym kiedykolwiek miały do czynienia. Bez wątpienia leżąca na łóżku młoda kobieta jest martwa, choć na pierwszy rzut oka wygląda tak, jakby właśnie drzemała. Jest jednak drobny szczegół? Zabójca pokusił się o makabryczny żart, umieszczając gałki oczne ofiary na jej dłoni, co niepokojąco przypomina kadr rodem z produkowanych przez nią horrorów. Bardziej przerażające od samego widoku jest jednak to, że zapytana o przyczynę śmierci Maura nie potrafi znaleźć właściwej odpowiedzi. Czy to możliwe, by jakiś obsesyjny fan odgrywał sceny z filmów grozy?

To już 12 tom tej serii, zbliżamy się powoli do końca. Pewnie macie już dość tych recenzji, których na moim blogu ostatnio było bardzo dużo. Jednak jak mam wam nie opowiadać o tak świetnych książkach.

Detektyw Jane Rizzoli i lekarz sądowy Maura Isles zostają wezwane na niepokojące miejsce zbrodni. Znaleziono martwą kobietę w łóżku z wydłubanymi oczami, które kobieta miała w dłoni. Jednak, poza tym wszystkim nie ma oczywistej przyczyny śmierci. Chwile później zostaje znalezione kolejne ciało. Jest to martwy mężczyzna z trzema strzałami wbitymi w serce. Nie jest to jednak przyczyna śmierci tego człowieka. Rizzoli jest prawie pewna, że oba morderstwa powiązane są z tym samym zabójcą. Podczas gdy Rizzoli szuka powiązania między ofiarami i próbuje znaleźć zabójcę, Isles stara się ustalić jaka była przyczyna śmierci tych ludzi.

Jeśli nie czytaliście jeszcze żadnej książki Tess Gerritsen to nie wiem na co czekacie. Autorka wykonała kawał świetnej roboty. Książka świetnie pokazuje przemiany detektyw oraz pani doktor, oraz nie spowalnia na polu morderstwa. W tej książce mamy brutalne sceny morderstwa, które niestety nie będą fajne dla każdego, a cała historia miejscami jest również bardzo mroczna. "Sekret, którego nie zdradzę” to fantastyczna książka, która pozostawia w człowieku niedosyt na kolejny tom.

“Idziemy przez życie, wypowiadając słowa, których się od nas oczekuje, bo nie wiemy, co innego mielibyśmy powiedzieć.”





 

7 komentarzy:

  1. i ja się przyznaje nie miałam okazji czytać książek Tess Gerritsen a więc muszę w końcu nadrobić

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak kusisz tą serią ostatnio, że pobrałam sobie na Legimi pierwszy tom do czytania ostatnio.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, to już 12 tom serii! Jeszcze się za niego nie zabrałam, sporo mam jeszcze innych książek do czytania.

    OdpowiedzUsuń
  4. Opis książki skojarzył mi się z filmem "Kruk. Zagadka zbrodni". Książki i filmy mogłyby być naprawdę bogatym źródłem inspiracji dla psychopatycznych fanów.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciągle mi gdzieś umyka ta autorka i jej twórczość, chociaż dużo dobrego słyszałam o niej

    OdpowiedzUsuń
  6. Kolejna książka z Twojego polecenia wpisuje się w moje upodobania, chyba musze częściej tu zaglądać po inspiracje

    OdpowiedzUsuń
  7. Bez wątpienia jest się czym zainteresować w wolnym czasie. Dziękuję za informację o tym tytule.

    OdpowiedzUsuń