Ariana | WS | Blogger | X X

środa, 31 lipca 2019

Miasto snów - Adam Faber

Tytuł: Miasto snów
Autor: Adam Faber
Cykl: Krew Ferów
Tom: 1
Wydawnictwo: We Need Ya
Data wydania: 15.05.2019
Liczba stron: 464
Egzemplarz: recenzencki


"March Sky jeszcze nie ma pojęcia, kim tak naprawdę jest. Zwykłą dziewczyną z małego, szkockiego miasteczka? A może jednak kimś więcej? Rówieśnicy jej nie oszczędzają, a matka skrywa tajemnice przeszłości, które nie mają ujrzeć światła dziennego. Dodatkowo, życia March nie ułatwiają pojawiające się koszmary i senne wizje, zaczynające spędzać jej sen z powiek."

Adam Faber może wam być znany z serii „Kroniki Jaaru”, która skierowana jest raczej do młodej młodzieży. Najnowsza książka Adama, czyli „Miasto snów” to pierwszy tom serii „Krew Ferów” książka mam wrażenie skierowana jest, już trochę dla starszych osób, niż poprzednia seria. Jednak powieść dzieje się w tym samym uniwersum co Kroniki Jaaru. Książki nie są ze sobą w żaden sposób połączone, mamy tutaj innych bohaterów, inny motyw przewodni. Jednak nadal akcja dzieje się w Jarze. Ja jestem wielką fankom poprzedniej serii, która według mnie jak na razie jest odrobinę lepsza od Krwi Ferów, jednak nie jest zła i warto ją poznać, bo to naprawdę dobry początek serii fantastycznej z wróżkami i magią w tle.

Tym razem naszą główną bohaterką jest March Sky, zwykła dziewczyna, która ma jedną przyjaciółkę, oraz masę problemów w szkole. Dziewczyna ma problemy z agresją, w szkole jest wyśmiewana i poniżana. Jej mama również nie okazuje jej współczucia, tylko coraz to częściej zabiera ją na wizyty u psychologów. March jednak nie jest do końca normalna, gdy zasypia śni o pewnym chłopaku, z którym odkrywa nieznany świat. Chłopak pojawia się również w normalnym świecie dziewczyny i postanawia pomóc March odkryć kim tak naprawdę jest, razem przenoszą się za sprawą czarów do niebezpiecznej krainy zwanej Jaarem. Czy March zdoła uwolnić się z Miasta Snów i zabrać ze sobą przyjaciół? A może utknie w koszmarze już na zawsze?

Na początku podsumowania muszę wam powiedzieć, że wydawnictwo We Need Ya robi cudowne okładki. Piękne złocenia, na okładce, jak i grzbiecie książki. Ubolewam tylko, że nie pokusili się i w tym wypadku o twardą oprawę. Myślę, że te dwie serię cudownie będą wyglądać na półce obok siebie.

Adam Faber ma bardzo specyficzny styl pisania pierwszych tomów serii. Wprowadzenie do świata magii okazuje się naprawdę bardzo długie, krok po kroku dowiadujemy się wszystkich istotnych informacji, jednak mi to nie przeszkadza, bo ja naprawdę lubię czytać książki z tego uniwersum. Jednak wiem, że wiele osób będzie nudzić się przy tak długich opisach. Główna bohaterka również nie od początku przypadła mi do gustu. Denerwowała mnie nie miłosiernie, jednak z czasem zmienił jej się trochę styl życia, przez co była znośna. Z bohaterką poprzedniej serii nie miałam takiego problemu, ponieważ polubiłyśmy się od samego początku.
To jest moje już 5 spotkanie z książkami Fabera i za każdym razem nie chce kończyć tej przygody. Czekam na kolejne tomy Krwi Ferów, czyli Dom Wiedźm i Córka Smoka. Mam nadzieje, że wydawnictwo szybko je wyda i nie będziemy musieli długo na nie czekać. A wy znacie książki Adama Fabera?

"Ten, kto nie krzyczy, nie rozpycha się ani nie włazi oknem, gdy wywalają go drzwiami, nigdy niczego nie osiągnie. Takie jest życie."



15 komentarzy:

  1. Długie opisy bardzo mocno mnie zniechęcają. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię fantastykę, ale ta pozycja nie brzmi zbyt zachęcająco...

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznaje okładka śliczna:D Opis też nawet ciekawy, ale do Fabera jakoś nie jestem przekonana, po "Kroniki Jaaru" też nie sięgałam, bo jakoś mnie odrzucają.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze, że autor dokładnie wprowadza czytelnika w swój świat, przynajmniej wszystko jest jasne :) Nie skusiłam się na te książkę, bo kojarzyłam autora raczej Kronikami Jaaru, ale widzę, że wiele straciłam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakoś nie przekonuje mnie ta książka do siebie. Odpuszczę ją sobie :)
    Pozdrawiam :)
    www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. jeśli będę miała okazję to pewnie przeczytam :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam w planach serię Kroniki Jaaru i na pewno będę ją niedługo czytać. A skoro piszesz, że ta powieść ma miejsce w tym samym świecie, to poczekam z nią aż się z tym Jaarem uporam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam nadzieję, że to nie będą długie jak w Nd Niemnem opisy, bo takich nie dałabym rady przejść.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze nie miałam okazji poznać stylu tego autora, ale kiedyś to nadrobię. Pierwsze na co zwróciłam uwagę, to ta przyciągająca wzrok okładka!

    OdpowiedzUsuń
  10. Oczywiście słyszałam o kronikach jaru chociaż sama tych Książek nie czytam W każdym bądź razie akurat ta książka mocno zaciekawiła mnie motywem nielubianej nieakcentowanej dziewczyny

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam ten tytuł na półce, ale jeszcze nie znalazłam okazji by przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam w planach serię Kroniki Jaaru i na pewno będę ją niedługo czytać

    OdpowiedzUsuń
  13. Słyszałam o tym autorze, ale nie miałam z nim do czynienia. Niemniej chętnie sięgnę po tę powieść :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Czeka u mnie ten tytuł na swoją kolej. Kroniki Jaaru bardzo mi się podobają i mam nadzieję, że tą serią będzie identycznie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Tytuł taki tajemniczy, a i okładka boska. Czasami taka "prostota" która zapowiada szczyptę magii mnie przekonuje :)

    OdpowiedzUsuń