Ariana | WS | Blogger | X X

poniedziałek, 29 lipca 2019

Odkupienie - Tillie Cole

Tytuł: Odkupienie
Tytuł oryginalny: Deep Redemption
Autor: Tillie Cole
Cykl: Kaci Hadesa
Tom: 4
Wydawnictwo: Editio
Data wydania: 08.01.2019
Liczba stron: 368
Egzemplarz: recenzencki

"Prorok Kain słucha tylko objawień Boga. Jego przeznaczeniem jest przewodzić swojemu ludowi. Dla niego i w imię swojej wiary opuścił dom, by przeniknąć do Katów Hadesa — motocyklowego gangu handlarzy bronią, najbardziej przestępczego klubu w USA. Żył z nimi, służył im swą wiedzą i stał się zaufanym towarzyszem broni. A gdy przyszedł czas, zdradził gang, gdyż jego lud musiał odzyskać trzy Przeklęte — dzięki poświęceniu jednej z nich w okrutnym rytuale lud boży miał zostać wniebowzięty i ocaleć przed armagedonem."

„Kaci Hadesa” to seria bardzo mocno kontrowersyjna. W internecie zbiera naprawdę dobre opinie. Ja właśnie skończyłam czytać czwarty tom serii, czyli „Odkupienie” i muszę wam powiedzieć, że znowu bardzo mocno wkręciłam się w ten świat mrocznych motocyklistów i bandy pedofilii ukrywających się pod nazwą Nowy Syjon. Seria o Katach nie będzie dla każdego. Jest to naprawdę bardzo mocna książka, przesycona przemocą wobec kobiet, pełna gwałtów i mocnego języka, który głównie opiera się na przekleństwach. Jednak jeśli lubicie mocne tematy, tak zwane „Dark romans” to polecam spróbować dać szansę tej serii, bo ja uważam, że warto.

Kain to mężczyzna wychowany od pierwszych dni w Nowym Syjonie. Nie znam nic innego poza swoją wiarą w Boga oraz swojego brata bliźniaka Judasza. Kain nazywany również Ryder, przez pięć lat trwał w szeregach Katów, aby dowiedzieć się o nich wszystkiego i przejąć ich interesy na handel z bronią. Jednak, gdy Ryder wraca do społeczności, jego wuj prorok nie żyje, a on sam musi stanąć na czele sekty. Gdy dowiaduje się o tych wszystkich strasznych rzeczach, które miały miejsce w tym miejscu, jest zrozpaczony i postanawia przerwać praktyki aktu zjednoczenia z panem. To wtedy jego jedyny brat Judasz postanawia podszyć się pod proroka. Dlatego obezwładnia Kaina, wtrąca go do lochu i torturuje, aby ten okazał mu szacunek.

Pewnego dnia do celi obok trafia Harmony – piękna kobieta, która przez fałszywego proroka została uznana za przeklętą córkę Ewy. Przepowiednia głosi, że prorok ma ożenić się z przeklętą, oczyścić jej ciało w akcje publicznego zespolenia i wtedy lud boży będzie zbawiony. Ryder postanawia, dowiedzieć się kim jest Harmony i przez dziurę w ścianie zaczynają rozmawiać. Ryder, bo takim imieniem posługuje się Kain, postanawia zrobić wszystko, aby ocalić dziewczynę przed Judaszem i udaremnić jego próby zemsty.

Nie sądziłam, że coś przebije poprzednie tomy Katów Hadesa. Jednak jak bardzo się myliłam. W czwartym tomie mamy mniej Katów, ponieważ większa część akcji dzieje się w zakonie, jednak mimo wszystko książka była naprawdę bardzo emocjonująca. Bardzo boje się tego, co autorka zaserwuje nam w piątym tomie, gdyż z tomu na tom cała seria podoba mi się jeszcze bardziej. Nie wiem, czy wydawnictwo editio ma zamiar wydać nowelki do tej serii, ale ja jak najbardziej po 5 tomie przeczytam po angielsku tom 5.5, bo będzie on opowiadał znowu historię Mae oraz Styxa i ich ślub. Dajcie mi znać czy znacie tę serię? A może dopiero zamierzacie ją poznać?

"Czułem, że wypełnia mnie zło. I ten jeden raz nie próbowałem mu się oprzeć. Prorok Kain umarł, a jego miejsce zajął diabeł."



24 komentarze:

  1. Dawno nie czytałam fantastyki tego typu, a brzmi dość interesująco. Przemoc czy mocny język na pewno mnie nie odrzucają, bardziej przeraża mnie fakt, że to dość długa seria :) Ale nie mówię jej nie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam jeszcze tej serii, ale strasznie mnie kuszą Kaci Hadesa. Muszę w końcu ją zakupić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ogólnie nie jest to moja tematyka, jednakże tak to zostało tutaj ujęte, że chce się sięgać po tom pierwszy. Z czystej ciekawości, oczywiście ;P

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jestem w trakcie czytania tomu V .Bardzo mi się podoba chociaż tematyka kontrowersyjna,polecam bo historie fajne i dobrze się czyta.

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam już co nieco o tej serii, ale raczej nie mam zamiaru po nią sięgać ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dużo osób pisze na temat tej serii. Niekiedy mam ochotę po nią sięgnąć, innym razem nie. Jednak nie będę się oszukiwać- raczej nie uda mi się jej przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam całą tą serię i do tego tomu podeszłam z dystansem, bo jak można się domyśleć nie znosiłam Ridera za to, co zrobił. Całość jednak okazała się napisana naprawdę dobrze!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja jeszcze nie czytałam pierwszego tomu. Wszystko przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam tylko Nasze życzenie tej autorki i bardzo mi się podobało, więc chętnie poznam inną odsłonę Jej twórczości. 😊

    OdpowiedzUsuń
  10. Już myślałam, że ta seria wreszcie odpuściła, ale widzę, że nie, wciąz mnie prześladuje :D Ale nie dam się skusić, to kompletnie nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  11. Słyszałam już o tej serii, ale to zupełnie nie moje klimaty. Za to wiem komu polecić.

    OdpowiedzUsuń
  12. Seria jeszcze przede mną, ale na pewno ją kiedyś nadrobię. Miye's Imaginations ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Serii nie znam, ale autorki czytałam już ksiązkę "Raze" i nawet mi się podobała, więc sądzę, że i tej dam szanse :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Cała seria wciąż czeka na półce, aż po nią sięgnę. Już nie mogę się doczekać :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ta książka może okazać fajnym sposobem na nudę, jednak nie wiem czy zrozumiała bym wszystko nie czytając wcześniejszych tomów

    OdpowiedzUsuń
  16. Ta seria ma w sobie coś uzależniającego - choć ma pewne potknięcia, to polubiłam ją na tyle, że przeczytałam już wszystkie tomy w oryginale i czekam na więcej!

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie czytałam o choć na początku twojej recenzji nie byłam przekonana do niej to kończąc na czytać jestem mocno zaciekawiona ta historia

    OdpowiedzUsuń
  18. No i właśnie! Od x czasu miałam kupić pierwszy tom, ale zapomniałam o nim. I tak do dziś, muszę nadrobić wszystkie!

    OdpowiedzUsuń
  19. Chyba sprawdzę, czy jest na Legimi ta seria, jeśli będzie, to może nawet zacznę czytać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Oczywiście że znam 😍😍😍 seria na mojej liście jest w top 10. Niesłychanie dobra fabuła. Świetnie skrojone historie i bohaterowie. Muszę przyznać, że Cole przeszła samą siebie. Piąty tom jest mocny :) Kinga

    OdpowiedzUsuń
  21. Mimo że lubię literaturę fantasy, to akurat ta fabuła mnie jakoś do siebie nie przekonała. Ponadto zdecydowanie lubię polskich twórców, takich jak Grzędowicz, Kossakowska, czy Sapkowski.

    OdpowiedzUsuń
  22. Dzięki Czytado.pl 2 pierwsze tomy już na mnie czekają, bardzo mnie zainteresowały kolejne. Świetna recenzja!

    OdpowiedzUsuń
  23. Czytałam pierwszy tom serii i był świetny, resztę też mam w planach.

    OdpowiedzUsuń