Ariana | WS | Blogger | X X

piątek, 4 października 2019

Szał - Anna Lewicka

Tytuł: Szał
Autor: Anna Lewicka
Cykl: Trylogia Mocy i Szału
Tom: 2
Wydawnictwo: Jaguar
Data wydania: 23.05.2019
Liczba stron: 372
Egzemplarz: recenzencki


"Alicja i Wiktor postanawiają związać swoje losy, jednak nikt nie spodziewa się konsekwencji wynikających z przeprowadzanego nad jeziorem rytuału. Tymczasem na organizowanej w ogrodzie bieszczadzkiego domu uroczystości, między Igą, kochającą dobrą zabawę siostrą Alicji, a przyjacielem Wiktora - tajemniczym ciemnowłosym Alexem, pojawia się niezaprzeczalny magnetyzm. Zbyt uparci, by się do czegokolwiek przyznać, i zbyt pragnący wolności, by się do kogoś przywiązać, ścierają się, przybliżają i oddalają od siebie, nie chcąc przyjąć do wiadomości, że nikt wcześniej nie wzbudził w żadnym z nich tak silnych, choć czasem bardzo sprzecznych uczuć.

Zaprzątnięci burzą emocji i wciągnięci w kryminalną intrygę, związaną z ciemnymi interesami, w które wydaje się wplątany Alex, nie zauważają nawet, że drzemiące w odmętach jeziora zło zdążyło już się uwolnić i czeka tylko na odpowiedni moment, aby się zamanifestować."

Dzisiaj czas, abym opowiedziała wam o drugim tomie “Trylogii mocy I szału”. Na wstępie muszę wam powiedzieć, że jest to o wiele lepsza część, niż pierwsza. Mało kiedy to się zdarza, bo to przeważnie drugie tomy są po prostu gorsze.

“Szał” to drugi tom, jednak opowiadający historię innych bohaterów. Główną parą w książce jest Iga, siostra Alicji, którą mogliśmy już poznać w pierwszym tomie, oraz Alex najlepszy przyjaciel Wiktoria.

Wszystko zaczyna się w momencie ślubu Alicji I Wiktora. Gdzie Iga wychodzi ze skóry, aby wszystko poszło po myśli pary młodej. Jest tylko jeden problem. Alex świadek Wiktora spóźnia się na ceremonie. Jak można się domyślić, sytuacja jest napięta jednak to, co dzieje się później, nie jest szczęśliwym zakończeniem.

Iga to natomiast osoba, która kocha dobrą zabawę I wolność. W jej żyłach płynie pradawna moc czarownicy. Gdy Iga poznaje Wiktora, jej serce zaczyna bić znacznie szybciej. Wiktor jest berserkiem, uwielbia swoją moc I bycie nadprzyrodzoną istotą. Jednak to, co nastąpi później, przejdzie ich najśmielsze oczekiwania.


“Szał” to książka napisana w sposób trochę inny niż pierwszy tom. Podoba mi się to, jak autorka poprowadziła akcję tej książki. Mamy tutaj znacznie więcej wątków fantastycznych, przez co książka zyskała w moich oczach. Oczywiście wątek miłosny również się pojawia, jednak nie jest on tak nachalny, jak w pierwszym tomie. Kreacja bohaterów bardzo dobra. Podoba mi się postać Igi, ale również Alex zdobył moje serce. Jeśli zniechęciliście się po pierwszym tomie, to dajcie szansę temu tomowi, bo uważam, że jest o wiele lepszy.




26 komentarzy:

  1. Cieszę się, że drugi tom przypadł ci bardziej do gustu. Moim zdaniem okładka jest nieco gorsza od swojej poprzedniczki. Wydaje mi się trochę przekombinowana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem również okładka gorsza, pierwsza zrobiła na mnie bardzo pozytywne wrażenie.

      Usuń
  2. Bardzo podobają mi się te okładki, są śliczne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam pierwszy tom serii ,ale nie zachwycił mnie na tyle, by sięgać po kolejne. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Wątków fantastycznych, jeśli są dobre, nigdy za dużo!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem Bardzo ciekawa tej serii. I te piękne okładki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cieszy, kiedy kolejne tomy okazują się smaczniejszą strawą duchową niż ich poprzednicy. Nie chce się zrywać więzi z taką przygodą czytelniczą. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwszy tom nie zwrócił jakoś szczególnie mojej uwagi, ale drugi mnie bardziej zaciekawił, więc planuje sięgnąć po tą serię.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  8. Wątki fantastyczne w powieściach obyczajowych to nie dla mnie. Fajnie jednak że 2 tom sprawił większą czytelniczą satysfakcję

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem ciekawa czy pierwszy tom by mnie zaciekawił, bo drugi chyba by dał radę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytałam tej trylogii ale po tej recenzji jestem zainteresowana przeczytaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja muszę w końcu przekonać się do pierwszej części. Mam wrażenie, że tam piękna okładka nie szła w parze z ciekawą treścią :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cieszy fakt, że drugi tom był znacznie lepszy od pierwszego, ale ja jednak nie mam ochoty na sięgnięcie po tę serię. Chociaż uwielbiam fantastykę.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie czytałam poprzedniej części, wiec nie wiem, czy mnie się w ogóle spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak poziom literacki rośnie w kolejnych tonach to zdecydowanie atut autora/autorki.

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę w końcu przeczytać pierwszy tom... Chociaż się go trochę obawiam, bo różnie o nim piszą...

    OdpowiedzUsuń
  16. Kolejna seria, która może spodobać się mojej córce, chętnie podsunę jej tytuły pod rozwagę, zapowiada się przyjemna przygoda. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajna przyjemna seria. Od początku polubiłam główną bohaterkę oraz język autorki. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  18. O jak drugi tom jest lepszy to może to kiedyś przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Książka nie jest w moim stylu dlatego też nie znam pierwszego tomu. Jakoś nie ciągnie mnie do książek fantastycznych nawet do tych gdzie występują wątki miłosne paranormalne chyba tak one się nazywają?

    OdpowiedzUsuń
  20. Dalej jakoś mnie nie ciągnie do tej historii :/ Nawet mimo wielu wątków fantastycznych :/

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja również nadal nie jestem przekonana do tych książek. Jeśli jakimś cudem wpadną mi w łapki, to przeczytam. Ale specjalnie kupować ich nie będę :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Niestety w przypadku tego cyklu nie przemawia do mnie, że drugi tom jest lepszy. Niekiedy daję szansę, ale tutaj mówię kategoryczne NIE. Jednak dobrze wiedzieć, iż tutaj warstwa fantastyczna została lepiej poprowadzona.

    OdpowiedzUsuń
  23. A ja od razu skreśliłam tą serię. Choć mimo tego, że drugi tom jest lepszy i nawet z opisu wydaje się niezwykle pociągający, to mnie osobiście jakoś nie ciągnie do tej historii. Może w przyszłości dam jej szansę, ale nie wiem jeszcze. Kinga

    OdpowiedzUsuń
  24. Iga miała już pazura w pierwszej części, gdzie była tylko bohaterką drugoplanową. Super, że książka jest lepsza niż poprzedniczka!

    OdpowiedzUsuń
  25. Jakoś nie ciągnie mnie do tego cyklu. Nie przepadam za literaturą kobiecą i czuję, że to nie będą książki dla mnie.

    OdpowiedzUsuń