Ariana | WS | Blogger | X X

wtorek, 15 października 2019

Vicious: Nikczemni - Victoria Schwab

Tytuł: Vicious: Nikczemni
Tytuł oryginalny: Vicious
Autor: Victoria Schwab
Cykl: Złoczyńcy
Tom: 1
Wydawnictwo: We need YA
Data wydania: 24.04.2019
Liczba stron: 400
Egzemplarz: BOOK TOUR


"Victor i Eli poznali się na studiach. Genialni, aroganccy i zdolni, od początku zauważyli w sobie tę samą wielką ambicję. W ciągu ostatniego roku zajęć wspólnie zainteresowali się badaniami nad adrenaliną, doświadczeniami bliskimi śmierci i pozornie nadprzyrodzonymi zdarzeniami, które ujawniły, że w odpowiednich warunkach można rozwinąć w sobie nadzwyczajne zdolności. Kiedy ich prosta teoria naukowa zamienia się w poważny eksperyment, sprawy zaczynają się komplikować…"

Dawno już nie brałam udziału w żadnym wydarzeniu książkowym. Jednak, gdy zobaczyłam, że Demoniczne Książki, zorganizowały Book Tour, to wiedziałam, że muszę wziąć udział w zabawie. Przyszła moja kolej więc czas opowiedzieć wam o moich odczuciach o książce “Vicious: Nikczemni”. Czy spełniła swoje zadanie i sprawiła, że miło spędziłam z nią czas? A może wcale nie przypadła mi do gustu? Zapraszam do dalszej recenzji.

Victor i Elli poznali się na studiach i od razu znaleźli wspólny język. Bohaterowie są tak samo ambitni, ciekawi, aroganccy. Od razu postanawiają się zaprzyjaźnić. Uwielbiają również eksperymenty i różne badania naukowe. Postanawiają napisać pracę o osobach z nadprzyrodzonymi zdolnościami, nazywanych w książce PP, czyli PodnadPrzeciętni. Elli uważa, że jeśli tylko się człowiek postara, to może nabyć te umiejętności na stałe. Victor nie chce być gorszy i również postanawia zbadać tajniki tej teorii. Jednak nie wszystko idzie po ich myśli, ponieważ zwykły eksperyment naukowy okazuje się bardziej skomplikowany i niebezpieczny, niż na początku im się wydawało.

Po dziesięciu latach Victor ucieka z więzienia, z jednym celem. Chce odnaleźć Elli’ego i go zgładzić. W podróży towarzyszy mu jego kumple z celi – Mitch. Jednak kiedy na ich drodze staje ranna dziewczyna Sydney, okazuje się, że wiele rzeczy się skomplikuje.

“Vicious. Nikczemni” to druga seria Schwab, z którą miałam okazję się zapoznać. Tak samo, jak i “Okrutna pieśń” tak i “Nikczemni” bardzo mi się podobały. Kreacja bohaterów na wielki plus, ale autorka ma to do siebie, że świetnie piszę postacie swoich postaci, przez co człowiek czuje jak by, ich znał z życia codziennego. Świat wykreowany w tej historii, naprawdę na wielki plus, chce już drugi tom, ponieważ to, co się dzieje pod koniec, to przechodzi ludzkie wyobrażenia. Jeszcze raz dziękuje organizatorką, za możliwość przeczytania tej fantastycznej książki.


"Słowa, którymi posługiwali się wszyscy naokoło- "ludzie", "potwory", "bohaterowie", "złoczyńcy"- dla Victora były tylko kwestią semantyki. Ktoś mógł nazywać się bohaterem, a mimo to zabijać dziesiątki innych. Ktoś inny mógł zostać uznany złoczyńcą dlatego, że próbował powstrzymać tego pierwszego. Mnóstwo ludzi wydawało się potworami i mnóstwo potworów wiedziało, jak odgrywać ludzi."





22 komentarze:

  1. Od dawna mam w planach książki tej autorki. Coś czuję, że się zakocham.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ta książka prezentuje się przepięknie. Aż mam ochotę odwiedzić księgarnię i pooglądać ją z każdej strony.

      Usuń
  2. Jeszcze nie czytałam, ale skoro mówisz, że jest fantastyczna, to wpisuję na listę "do przeczytania" :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta autorka już jakiś czas temu wpadła mi w oko, chyba czas dopisać ją do listy lektur.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam jeszcze nic tej autorki, a wszyscy gorąco polecają! Będę musiała się zapoznać w końcu z tą autorką! Choć jeszcze nie wiem, od której książki zacznę. Może własnie od tej?

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka wydaje mi się ciekawa, jeszcze nie miałam okazji sięgnąć po coś takiego. Może kiedyś trafi w moje ręce

    OdpowiedzUsuń
  6. Recenzja świetna, ale to nie moje klimaty czytelnicze. 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham tę książkę i czekam na styczeń, bo wtedy ukażę się druga część <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Kilka osób polecało mi tę książkę, ale jakoś się jeszcze na nią nie zdecydowałam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze nie czytałam tej książki i chociaż mam ją w planach, to niestety w niezbyt bliskich.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie słyszałam o tej książce wcześniej. Okładka rzuca się w oczy, ale chyba po nią nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie miałam jeszcze okazji czytać książek tej autorki

    OdpowiedzUsuń
  12. Chyba nie było o tym głośno w Polsce, prawda? Czy znowu ominęło mnie całe szaleństwo na bookstragramie?

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie czytałam jeszcze żadnej książki Schwab, ale może trzeba to zmienić :d

    OdpowiedzUsuń
  14. Teraz moja kolej na czytanie tej książki i już się nie mogę doczekać. :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Tyle dobrego się o niej nasłuchałam, że muszę koniecznie przeczytać. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Już od kilku recenzji czaję się na tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  17. Lubię Autorkę, ale jej książki mają pewien problem - są ciekawe, jednak nie porywające. Mimo że dobrze napisane, to jednak brakuje im tego nieokreślonego, ulotnego "cosia".

    OdpowiedzUsuń
  18. Ajj, i znowu kolejna pozytywna opinia na temat tej książki... Niektórzy to mają dobrze, że już ją przeczytali. Ja nadal czekam na swoją kolej (tak, też jestem uczestniczką tego Book Tour!). Wtedy okaże się, czy wy, wychwalający ją, macie rację. :D
    Ps. Jako współprowadząca Demoniczne Książki – dziękuję za udział w zabawie! 🖤

    OdpowiedzUsuń
  19. Wow! Nie słyszałam o tej książce, ale tak mnie zaintrygowałaś fabułą, że muszę to koniecznie przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja też jestem nią mile zaskoczona :) brałysmy udział w tym samym bool tour 😈😁 Kinga

    OdpowiedzUsuń