Ariana | WS | Blogger | X X

czwartek, 28 września 2017

Nurbanu. Synowa odaliski. Tom 1 - Demet Altınyeleklioğlu

Tytuł : Nurbanu. Synowa odalistki. Tom 1
Tytuł oryginalny : Cariyenin Gelini: Nurbanu
Autor : Demet Altınyeleklioğlu
Cykl : Tajemnice dworu sułtana 
Tom : 5
Wydawnictwo : W.A.B
Data wydania : 15.03.2017
Liczba stron : 496
Egzemplarz : recenzencki 

" Kiedy spotykają się dwie żądne władzy kobiety, tylko jedna może ujść z życiem.Książka, która zainspirowała twórców serialu Wspaniałe stulecie. Jeśli którejkolwiek kobiety osmański dwór może bać się bardziej niż groźnej Hürrem, to z pewnością jest nią jej synowa, wybranka księcia Selima – Nurbanu. W przeciwieństwie do odaliski jedyną namiętnością Nurbanu jest bowiem władza. Młoda kobieta nie cofnie się przed niczym, by ją zdobyć. Nawet jeśli oznacza to wypowiedzenie otwartej wojny potężnej teściowej. Wydaje się, że Hürrem znalazła wreszcie godną siebie rywalkę…"

To już 5 tom cyklu Tajemnice Dworu Sułtana. Muszę stwierdzić, że stęskniłam się za autorką i jej stylem pisania. Chętnie powróciłam i dowiedziałam się czegoś więcej o Nurbanu, która umknęła mi całkowicie w serialu, gdyż nie zwracałam na nią kompletnie uwagi. Teraz mogę powiedzieć, że to naprawdę ciekawa postać. Jeśli jesteście, ciekawi, o czym opowiada ta książka, to zapraszam do przeczytania recenzji.

Nurbanu inaczej Cecylia Baffo to wenecka dobrze urodzona dama. Gdy wyrusza, w podróż zostaje porwana przez osmańskich korsarzy. Książka opowiada nam o przeprawie przez morza, które otwierają młodej kobiecie oczy na niektóre sprawy. Gdy trafia, do pałacu zostaje oddana pod władzę Hürrem. Zaprzyjaźnia się z sułtanką oraz Mihrimah, z którą spędza mnóstwo czasu. Chce zostać sułtanką i żoną Mehmeda, jednak młody książę jest już żonaty i nie zwraca uwagi na odaliskę. Jednak śmierć czyha na niego za zakrętem, przez co umiera. Jednak Nurbanu nie traci wiary w siebie i nadal chce wyjść za mąż za księcia tym razem innego.

Pierwszy tom o Nurbanu kończy się w momencie, gdy dziewczyna wraca do Starego Pałacu po śmierci Mehmeda. To wtedy zaczynają się dziać prawdziwe zdarzenia o, których będziemy mogli poczytać w kolejnym tomie. Jeśli tak jak mnie fascynuje was historia Imperium Osmańskiego, to jest to seria dla was. Autorka naprawdę dobrze opowiada nam o bohaterach o tym, jak władza sprawia, że ludzie mordują i kłamią. Ja zaczęłam już czytać drugi tom i jestem nim oczarowana. Jeśli szukacie, ciekawej lektury na jesienne wieczory to polecam wam serię „Tajemnice dworów sułtana „.


Było jej pisane, żeby wiodła piekielne życie w niebie.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz